מזראטי
Manufacture Information | ||
---|---|---|
שם יצרן | : | מזראטי |
שם באנגלית | : | Maserati |
שנת הקמה | : | 1914 |
מייסדים | : | האחים לבית מזראטי |
מטה החברה | : | מודנה, איטליה |
כלי רכב בשנה | : | 15,700 |
קונצרן | : | קבוצת פיאט-קרייזלר |
מספר עובדים | : | 1100 |
יצרן מכוניות-על איטלקי. החברה הוקמה בשנת 1914 בבולוניה שבאיטליה ע"י חמישה אחים לבית מזראטי. מילדותם האחים התעניינו במכונית, וכבר בתחילת שנות ה – 20 הם הציגו מכונית גרנד-פרי בעלת מנוע 2.0 ל', לקבוצת המירוצים דייטו. באותה התקופה גם גובש סמל החברה, קילשון הפוך, שמבוסס על פסל של נפטון שממוקם בפיאצה נטונו שבבולוניה.
בשנת 1926 הקבוצה הפסיקה את ייצור מכוניות הספורט, דבר שהביא את האחים להקים חברה עצמאית תחת המותג מזראטי. אחת מדגמי מזראטי הראשונים זכו להצלחה גדולה כבר בשנת 1926 שזכו במירוץ טרגה פלוריו.
בשנת 1937 האחים מזראטי מכרו את חלקם בחברה למשפחת אדולפו אוסרי, שהעבירה בשנת 1930 את מטה החברה לעיר מודנה. האחים נותרו בעלי תפקידים בחברה, והתרכזו בעיקר בפיתוח המכוניות למירוצים. בשנים 193-1940החברה זכתה שנתיים ברציפות במירוץ אינדיאנפוליס 500, והייתה יצרן המכוניות האיטלקי היחיד שעשה זאת.
במהלך שנות ה – 50 החברה החלה לזנוח אט אט את מסלול המירוצים ולהתרכז יותר במכוניות לכביש.
ב – 1968 נרכשה החברה ע"י סיטרואן הצרפתית. מזראטי עשו עסקה מצויינת כאשר חסו תחת כנפיה של יצרנית רכב גדולה. מהר מאוד החברה הוציאה מס' רב יותר של דגמים, דוגמת מזראטי אינדי ומזראטי בורה, דבר שלא עלה ביכולתה לעשות קודם לכן, שהייתה חברה קטנה. אולם החגיגה לא נמשכה הרבה זמן, ומשבר הנפט ב – 1973 הפחית בצורה ניכרת את התיאבון הצרכני למכוניות ספורט עתירות סמ"ק. שנה לאחר מכן, סיטרואן קרסה כלכלית…