טויוטה ורסו
כללי – טויוטה ורסו היא מיניואן קומפקטי בעלת 5 דלתות ו – 5 מושבים או 7 מושבים. הוצג לראשונה בתערוכת ג'נבה במרץ 2009. בשנת 2013 הורסו עברה מתיחת פנים, שבאה לידי ביטוי בעיקר באלמנטים ויזאוליים, ושיפור זניח בצריכת הדלק, שכנראה בעיקר נבע מהשלת כמה עשרות קילוגרמים ממשקלו. הורסו, שנחשב למחליפו של הטיוטה קורולה ורסו (שלא שווקה בארץ), נמכר במס' שווקים מצומצם, בין היתר באירופה, דרום אפריקה, סין וישראל.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – למרות שבעולם טויוטה ורסו נמכרת עם לא פחות מחמש גרסאות מנוע, לארץ היא מגיעה רק בגרסת מנוע בודדת. מדובר במנוע 1.8 ל' בנזין, בעל הספק מירבי של 147 ומומנט מירבי של 18.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה שאנו פוגשים אותה בחלק גדול מדגמי טויוטה. היפנית מאיצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 11.1 שנ' ורושמת מהירות מירבית של 185 קמ"ש. סה"כ מדובר ביחידת הנעה סבירה, לא יותר מזה, שתחת מאמץ הופכת גם להיות רעשנית מאוד. זה לא המקום לחפש ביצועים וכיף מנהיגה.
צריכת דלק טויוטה ורסו – בטויוטה מצהירים על צריכת דלק של 14.7 ק"מ/ל' בממוצע, ועל דרגת זיהום של 7 מתוך 15 (לא משהו ביחס למתחרות האירופאיות). בפועל, צריכת הדלק תנוע סביב 11 ק"מ/ל', בהחלט סביר, אם כי חלק מזה נובע מהעובדה שיחידת ההנעה לא מדרבנת אותך לנהיגה אגרסיבית.
עיצוב – למרות המעבר לשפת העיצוב החדשה של היצרן, וההשקעה המסויימת בפריטים בודדים (פנסים מודרניים, חלונות מושחרים), עדיין טויוטה ורסו משדרת בנאליות ואפרוריות, אם כי ישנו שדרוג עצום ביחס לדור הקודם (כאמור, טויוטה קורולה ורסו). לא שמדובר ברכב מכוער, ממש לא, אבל משהו לא מחבר את תמונה הכוללת למכונית יפה. לזה אפשר להוסיף את בחירת הצבעים הקצת משעממת.
בטיחות – דווקא בתחום הבטיחות, בטויוטה אין הפתעות. היא לרוב עומדת בסטנדרטיים של העשירון העליון בכל קטגוריה. במבחני הריסוק של EuroNcap היא השיגה 5 כוכבי בטיחות, וציון יחסית גבוה של 86% בעזרי בטיחות אקטיביים. היא נהנית מ – 7 כריות אוויר, מנגנוני עזר לבלימה ואפילו חיישן לניטור לחץ אוויר, שיותר ויותר מתגלה כיעיל וחיוני.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – בטויוטה לא תיתקלו בהפתעות, וגם בסעיף זה היפנים לא יפתיעו אותך לטובה או לרעה. תמיד תקבל את מה שתצפה. ובכן, תא הנוסעים יכיל 5 אנשים בצורה סבירה בנוסף ל – 2 ילדים מאחור. במקרה כזה, תא המטען, שמלכתחילה קטן, ייעלם כמעט לחלוטין (אופייני למיניואנים קומפקטיים). איכות החומרים סבירה, לא יותר מזה. הקונסולה המרכזית נמצאת במרכז, וקשה להחליט אם זה לטובה או לרעה, מה שכן אפשר לומר עליה, שהיא בערך האלמנט היחיד בתא הנוסעים שבאמת השקיעו בו מחשבה ואיכות חומר. ישנה רמת אבזור בודדת – GLI, והיא די עניה, אינה כוללת בקרת אקלים ובטח לא פתחי אוורור אחוריים, אם כי זה פחות משמעותי במיניואן קומפקטי כ"כ. בקיצור, יעילות, יעילות, יעילות.
נוחות והתנהגות נסיעה – יכולות הנסיעה בטויוטה ורסו מאוד בינוניות. המתלים לא מכוונים לשום צד, לא על הצד הקשה שיבטיח נהיגה דינמית קצת, ולא על הצד הרך שיבטיח גיהוץ נעים של פגעי הכביש. לא מפה ולא משם. בנסיעה בינעירונית המצב כבר משתפר, וכל זמן שלא תבקש ממנה יכולות דינמיות שהיא אינה יכולה לספק, הורסו תהיה לך בת לוויה נאמנה. בתוך תא הנוסעים, הנהיגה לפעמים רועשת, בין אם בשל הבידוד הלא מספק ובין אם בשל המנוע הרועש. לא משנה, השורה תחתונה, תא הנוסעים לא שקט.
רכבים מתחרים – אופל זאפירה, דודג' ג'רני, מאזדה 5, סיטרואן C4 גרנד פיקאסו, פולקסווגן טוראן, פורד S-MAX, פיג'ו 308 SW, פיג'ו 5008, קיה קארנס, רנו גרנד סניק, שברולט אורלנדו.
מחיר – 155,000 ש"ח לגרסת 1.8 ל' GLI בעל 7 מושבים.