אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

ב.מ.וו סדרה 7

כללי – הדור החמישי של ב.מ.וו. סדרה 7 נחשף לראשונה ב – 8 ליולי 2008, בכיכר האדומה של מוסקבה, אולי כקריצה לאוליגרכים הרוסיים שנחשבים ללקוחות טובים למכוניות הפאר הגרמניות. מדובר במכוניות פאר מהנחשקות שיש, סמל סטטוס לאלפיון העליון. סדרה 7 כוללת 2 תצורות– הראשונה (בעלת שם הקוד F01), תצורת סדאן קצרה (הכל יחסי בחיים), והשניה (F02), גם היא בתצורת סדאן, אך ארוכה יותר ב – 14 ס"מ. ב – 2012 הסדרה 7 עברה מתיחת פנים קלה, שכללה שינויים קוסמטיים, ועדכוני תוכנה במנועים, שלא שיפרו במאומה את ההספק והמומנט (שגם ככה היו מרשימים), אך שיפרו את צריכת הדלק ואת זיהום האוויר (שגם זה משהו). אין ספק שמדובר באחת המועמדות החזקות ביותר  לתואר מכונית הפאר הטובה בעולם, למרות שיש לה כמה מתחרות משובחות מאוד.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  הדור החמישי של ב.מ.וו. סדרה 7מגיע לשוק הישראלי עם 4 גרסאות מנוע, למרות שבעולם היא מוצעת ב – 3 גרסאות מנוע נוספות.גרסת הבסיס היא ה –730i שמשודכת למנוע בנפח 3.0 ל' שיודע להפיק 258 כ"ס ו – 31.6 קג"מ. הגרסה באה אחריה היא ה –740i, שמגיעה בנפח מנוע זהה, אך מתווספים אליו 62 סוסים גרמניים חזקים, דבר שמביא את הספק המנוע ל – 320 כ"ס וקג"מ עוקר עצים של 45.9 כ"ס. גרסת המנוע השלישית עונה על השם 750i. מדובר במנוע מתומן בוכנות בנפח 4.4 ל', שמפיק כ – 450 כ"ס ומומנט של – 66.3! קג"מ. ואם לא הסתפקתם בזה, הגרסה הבכירה, ה –760Li, היא בגדר הגזמה פרועה. מנוע 12 בוכנות בנפח 6.0 ל', 544! כ"ס ומומנט מטורף של 76.4 קג"מ. הגזמה! מדובר בגרסה מיותרת לטעמנו בכבישי ארצנו (לא שהקודמות מתאימות). מדובר במנועים שכל מילה שנוסיף, אין בה כדי לתאר את פסגת הטכנולוגיה שלהם. דווקא בתיבת ההילוכים, להפתעתנו, שתי הגרסאות הבסיסיות אינן משודכות לתיבת ההילוכים החדשה של בב.מ.וו בעלת 8 יחסי ההעברה. קצת מפליא, אבל זה מה יש.

צריכת דלק ב.מ.וו. סדרה 7 –אולי יפתיע אתכם, אבל צריכת הדלק של ה –730i, ו –750i זהה, ומפרידים ביניהם  1.4 ל' שלמים (3.0 ל' לעומת 4.4 ל') ולא פחות מ – 192 כ"ס לטובת ה –750i. שני המנועים הללו צורכים כ – 11.6 ק"מ/ל' בממוצע עפ"י היצרן. סביר להניח שבחיים האמיתיים צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 7.5 ק"מ/ל' לערך. דווקא גרסת הביניים, ה –740i, חסכוני יותר מהשניים האחרים, ומציג צריכת דלק של 12.6 ק"מ/ל' בממוצע, עפ"י נתוני היצרן. אבל בואו נודה על האמת, למי שמתנייד במכונה כ"כ מפוארת, צריכת הדלק לא ממש מעניינת אותו.

עיצוב –באופן טבעי, מדובר במכונית יותר סולידית מאחיותיה הצעירות, והשפה העיצובית המודרנית של ב.מ.וו של הוטמעה בסרה 7 עד הסוף, כפי שהוטמעה ברכבים אחרים של המותג. אך עדיין מדובר במכונית שסמל הפרופלור בחרטום והספרה "7" מאחור –Say No More""!

בטיחות –כמנהגה בקודש, ה –EuroNcap לא נוהג לבחון מכוניות פאר (כאילו שלאוליגרכים לא חשוב מהבטיחות), אולי בגלל שזה פשע לרסק מכוניות שכאלה, או שמא המחיר היקר שיעלה לרסק אותן. בכל מקרה, אנו מניחים שלמרות העובדה שב.מ.וו. סדרה 7 לא נבחנה, עדיין מדובר במכונית עם מאפיינים של טנק, ורשימת אביזרי בטיחות מפה ועד בוואריה.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור –קשה לתאר עד כמה תא הנוסעים של ב.מ.וו סדרה 7 מרווח ומפואר. איכות החומרים והירידה לפרטים הקטנים, שוות ערך לטרקלין פאר על גלגלים, והתפעול שלו הפך להיות פשוט יותר. הכל למען הטייקון.  אבל… רשימת האבזור של המתחרות, אודי A8 ומרצדס S  קלאס, הרבה יותר ארוכה, ובסוג מכוניות שכאלה, יש לזה משמעות רבה.גם תא המטען, בנפח 500 ל', קטן יותר מתאי המטען של המתחרות, ואף קטן יותר מהסדרה 5. אגב, שלא יישמע שמדובר בתא הנוסעים קטן, ההיפך הוא הנכון.

נוחות והתנהגות נסיעה –היכולת הדינמית של הב.מ.וו סדרה 7 נהדרת ביחס למכונית ששוקלת קרוב ל – 2 טון, ואולי זה היתרון שלה על מתחרותיה, אם כי היא פחות מהנה לנהיגה מהדור הקודם. אין לכם מה לדאוג, היא תגהץ לכם את פגעי הכביש ותעלים לכם את פגעי הרעש בצורה אבסולוטית.

רכבים מתחריםאאודי A8, יגואר XJ, לקסוס LS460, לקסוס LS600h, מרצדס S קלאס, מרצדס S400 הייבריד, פורשה פנמרה, מזראטי קוואטרופורטה.

מחיר – החל מ –650,000 ₪ לגרסת 730iLuxury ועד 1,320,000 ₪ לגרסת 760i ברמת אבזור Luxyry.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט