אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

קיה סורנטו

כללי – הדור השלישי של קיה סורנטו, רכב הפנאי בגודל בינוני של יצרנית הרכב הקוריאני, הוצג לראשונה ב – 28 לאוגוסט 2014 בדרום קוריאה, וקצת מעט אחרי הוצג בתערוכת הרכב בפאריס. הוא עדיין מציע 7 מושבים והנעה קדמית לצד הנעה כפולה (נמכר במספרים נמוכים יותר). הסורנטו החדשה ארוכה יותר מהדור הקודם ב – 9.5 ס"מ, דבר שמאריך את בסיס הגלגלים ביחס דומה, אך היא נמוכה ב – 6 ס"מ לטובת יציבות בכביש. אצלנו החלה הסורנטו את שיווקה לקראת שלהי 2014, במקביל לשיווק באירופה.  היא אחות מקבילה ליונדאי סנטה פה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – הסורנטו נמכר בארץ בשתי גרסאות מנוע – גרסת הבנזין בנפח 2.4 ל' (188 כ"ס ו – 24.6 קג"מ), זהה כמעט לחלוטין למנוע הדור הקודם, למעט התאמות כאלה ואחרות לטובת חיסכון בדלק. התאוצה ל – 100 קמ"ש אורכת 10.5 שניות, שרוב הכוח מגיע בטווח הגבוה של שעון הסל"ד. גרסת המנוע השניה לוגמת סולר. גם במקרה הזה מדובר במנוע זהה פחות או יותר לדור הקודם, עם שיפור של 3 כ"ס (200 כ"ס ומומנט של 45 קג"מ). הביצועים טובים מגרסת הבנזין, והכוח זמין כבר בסל"ד נמוך. אגב, שורת הביצועים מדברת על 9.6 שנ' לתאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש, ובכלל, התחושה היא שיש לנו כוח . גרסת מנוע זו נמכרת עם הנעה כפולה בלבד. אגב, שתי גרסאות המנוע משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 6 יחסי העברה.

צריכת דלק קיה סורנטו – גרסת הבנזין צורכת בממוצע בין 10.6-11.4 ק"מ/ל' (הנעה קדמית או כפולה בהתאמה). שתיהן יצרכו בחיים האמיתיים 9 ק"מ/ל' בערך בנהיגה רגילה, שרגל כבדה על הגז תוריד את צריכת הדלק אל מעבר ל – 7 ק"מ/ל'. גרסת הדיזל צורכת בממוצע עפ"י נתוני היצרן כ – 14.9 ק"מ/ל', שבחיים האמיתיים הצריכה תעמוד בממוצע על 12.5-13 ק"מ/ל'. די צפוי לרכב כ"כ גדול.

עיצוב – פיטר שרייר, מעצב העל של רכבי קיה, הרגיל אותנו למכוניות יפות. הסורנטו היא בעיקר מכונית בעלת נוכחות, אך אין בה אלמנטים עיצובים יוצאי דופן. מכל מקום, הדור הנוכחי יפה יותר מהדור הקודם.

בטיחות – קיה סורנטו מקבל 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, עם ציונים של 90% בהגנה נוסעים, 83% על ילדים ו – 71% במבחן אבזור בטיחות אקטיבי. הוא בעל 6 כ"א (בלבד), חיישן לחץ אוויר, מערכת למניעת התהפכות ועוד. חבל שמערכות נוספות מניעת סטיה מנתיב הנסיעה ובקרת שיוט אקטיבית נעדרות בשוק המקומי.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור – תא הנוסעים של הבהמה הקוריאנית גדול ונרחב. יש בו שפע של מקום בשתי שורות המושבים הראשונות ואפילו מרווח טוב בשורה השלישית. בכל הקשור לאיכות החומרים וההרכבה, ולתחושה שהם מעניקים, מדובר בקפיצת מדרגה של ממש ביחס לדור הקודם. גם הדשבורד נראה מודרני וארגונמי, אך קצת אפור עם הצבע השחור ששולט בו. נפח תא המטען עם שורה שלישית פתוחה עומד על 320 ל', סביר בהחלט. קיפול זוג המושבים השלישיים יצור מרחב עצום. הסורנטו מגיע בשלוש רמות אבזור – הבסיסית Urban, EX ו – Premium. חבילת האבזור הבסיסית כוללת דיבורית בלוטות', חיבורי אודיו שכוללים כונן קשיח  +  USB+ AU, בקרת אקלים מרובת אזורים עם פתחי אוורו אישיים, חיישני חניה אחוריים + קדמיים, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת למניעת התהפכות, בורר מצבי נהיגה, תא מטען עם פתיחה חשמלית, מסילות גג. ברמת ה – EX  יתווספו גם גג פנורמי ומושבי עור, וברמת האבזור הגבוהה ביותרת קבלו גם פנסי קסנון, מפתח חכם ומערכת "עצור וסע".

נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה בכביש השתפרה בצורה ניכרת, כל התכנון היה במגמה לכביש. המתלים התרככו, בידוד הרעשים טוב, המושבים מפנקים ברמות אמריקאיות, וכל כולו זועק, תיהנו מנהיגה רגועה ונינוחה.

רכבים מתחריםיונדאי סנטה פה, מיצובישי אאוטלנדר, סאנגיונג רקסטון, שברולט טראוורס, שברולט קפטיבה.

מחיר – החל מ – 196,200 ש"ח ל – 2.4 ל' בנזין ברמת אבזור Urban בהנעה קדמית , ועד 270,600 ₪ ל – 2.2 ל' טורבו דיזל ברמת אבזור Premium עם הנעה כפולה.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט