אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פיג'ו 2008

כללי –  כראוי ליצרנית רכב שמתיימרת להיות שחקנית משמעותית בשוק העולמי, גם בפיג'ו נכנעו לאופנת הקרוסאוברים הקטנים. ה – 2008 מתבססת על פלטפרומת האחות מקטגוריית הסופר מיני – פיג'ו 208. זה אומר, מראה דומה, מימדים דומים (לפחות במידת בסיס הגלגלים), תא נוסעים דומה ועוד. השנתיים הראשונות של ה – 2008 לא העמידו אותה בראש טבלת המכירות בקטגוריה שלה, והיא הפסידה בנוקאאוט לסוזוקי קרוסאובר (כמו רבות אחרות). במהלך 2016 ה – 2008 עברה מתיחת פנים שבאה לידי ביטוי בשינויים ויזאוליים שוליים, ובעיקר בשינוי ביחידות ההנעה. פיג'ו 2008 החלה להימכר באירופה כבר במהלך 2012, אך הייצור המאסיבי החל ב – 2013, ובתחילת 2014 כבר נמכרו היחידות הראשונות אצלנו.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – עד מתיחת הפנים ב – 2016, פיגו' 2008 שווקה בארץ עם שתי גרסאות מנוע, שתיהן אטמוספיריות – הבסיסי, מנוע 1.2 ל' משולש צילנדרים, בעל הספק מירבי של 82 כ"ס, ומומנט צנוע של 12 קג"מ. גרסת מנוע זו משודכת לתיבה ידנית, ולהפתענו, גרסה זו מספקת ביצועים סבירים בהחלט, בעיקר הודות למשקל הרכב הנמוך (1045 ק"ג בלבד). המנוע הבכיר בשנים הללו, כאמור גם הוא אטמוספירי, בנפח 1.6 ל', בעל הספק מירבי של 120 כ"ס, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 יחסי העברה. מדובר כמובן בגרסת הנעה חזקה יותר, שגם בדף הנתונים באה לידי ביטוי, עם קיזוז של 2.3 שנ' במיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש (עומדת על 11.2 שנ'). עם זאת, תיבת ההילוכים האוטומטית אינה נעימה, מיושנת, וגורמת למנוע לאבד כוח רב. כאמור, במסגרת מתיחת הפנים במהלך 2016, פיג'ו 2008 קיבלה צמד מנועים חדש. הראשון, מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ל', משולש צילנדרים, בעל הספק מירבי של 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. השילוב עם התיבה האוטומטית  יוצר יחדת הנעה מהטובות בקטגוריה. הביצועים בהתאם, עם 10.3 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש, זריזות וכוח זמין ברצועת סל"ד רחבה, בקיצור, ביצועים טובים. יחידת הכוח השניה, עושה שימוש במנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ל', משודך לתיבה רובוטית בעלת 6 יחסי העברה. ההספק עומד על 100 כ"ס ונתון המומנט על 25.9 קג"מ. מנוע נהדר וחסכוני.

צריכת דלק פיג'ו 2008 – צריכת הדלק הממוצעת עפ"י נתוני היצרן של מנוע ה – 1.2 ל' טורבו בנזין, עומדת על 16.9 ק"מ/ל' בממוצע, שהצריכה האמיתית עומדת על 14.3 ק"מ/ל'. לגבי מנוע הטורבו דיזל, שם כבר מדובר על אופרה אחרת, ועפ"י נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 27.8 ק"מ/ל'. גם אם הנתון הזה אופטימי מארץ האופטימיים, עדיין צריכת הדלק האמיתית תעמוד על 20 ק"מ/ל' בממוצע.

עיצוב – הדמיון ל – 208 גדול מאוד, ולכן כבר מדובר במכונית נאה מאוד. עם זאת, נזכור שבכל הקשור לרכבי פנאי, לרוב שם המשחק הוא אגרסיביות ונוכחות, שני דברים שפיגו' 2008 לא מצטיינת. אמנם מתיחת הפנים הכניסה קצת קרביות במראה, אך עדיין, ה – 2008 נעדרת כריזמה. אבל שוב, סה"כ מדובר במכונית נאה מאוד.

בטיחות – פיג'ו 2008 מקבלת 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP, עם ציונים של 88% בהגנה מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל ו- 70% במבחן עזרי בטיחות אקטיביים. משרד התחבורה מעניק ציונים גבוהים ל – 2008, מערכות הבטיחות שקיימות בו, בעיקר ברמות האבזור הגבוהות.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  למרות בסיס גלגלים צנוע שמתבסס על מידות של סופר מיני, ההרגשה בתא הנוסעים היא מרווחת למדי. המושבים הקדמיים נוחים מאוד, והאחוריים מרווחים דיו להכיל 3 ילדים או 2 מבוגרים. איכות החומרים בתא הנוסעים ברמה גבוהה, חומרי הדיפון נעימים למגע, הגה הוא אותו הגה קטן ושובב שבנמצא ב – 208, ובשתי רמות האבזור הגבוהות תקבלו מסך מולטימדיה 7 אינץ', בעל התממשקות מלאה לסמארטפון. תא המטען שדרג עצמו בעוד 60 ל', מ – 350 ל' צנומים ל – 410 ל'. זו בהחלט נקודת שיפור גדולה למכונית. מבחינת רמות אבזור, פיג'ו 2008 מגיעה ב – 3 רמות אבזור. הבסיסית ביותר עונה לשם Access ותפגשו אותה בדגם הידני בעיקר, והיא נעדרת מסך מולטמדיה, נעדרת בקרת אקלים (יש לה מזגן רגיל), נעדרת חישוקים קלים, ובעיקר נעדרת אבזור. שתי הרמות הגבוהות, העונות לשמות GO  Active ו – Active, מצויידות בדיבורית בלוטות', מסך מולטימדיה, חיבורי אודיו USB + AUX, חישוקים קלים, מערכת "עצור וסע", מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה, ובגרסת ה – Active אף מערכת "GRIP Control" לבקרת אחיזה בשטחים שונים.

נוחות והתנהגות נסיעה – כיול המתלים על הצד הרך, והם יודעים לספוג את מרבית השיבושים בכביש. רכותם לא באה על חשבון התנהגות הכביש של ה – 2008, שיודע לספק איכות נהיגה ואיזון תחת פניות, ברמה של סופר מיני ולא ברמת רכב פנאי. ההגה הקטן מספק משוב נהדר לנהג לגבי המתרחש מתחת לצמיגים. אם משהו פוגם לנו קצת בנוחות הנסיעה, זה רעשי הרוח שמתגברים ככל שהמהירות עולה. ומה לגבי נסיעה בשטח? שבילי קק"ל יתקבלו בברכה, אפילו משובשים, אבל בכל זאת מדובר במכוניות עם הנעה קדמית ומרווח גחון של 16.5 ס"מ. ראו הוזהרתם!

רכבים מתחרים – אופל מוקה, דאצ'יה דאסטר, יונדאי i20 קרוס, ניסאן ג'וק, סובארו XV, סוזוקי קרוסאובר, סיטרואן קקטוס, פיאט X500, רנו קפצ'ור, שברולט טרקאס.

מחיר – החל מ – 89,990 ש"ח לדגם 1.2 ל' ידני רמת גימור Access, ועד 129,990 לדגם 1.6 ל' טורבו דיזל ברמת אבזור GO  Active.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט