אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סקודה קודיאק

סקודה קודיאקרכב הפנאי החדש והגדול של סקודה, מגיע בשלוש רמות גימור, ומציע אפשרות להסעת שבעה נוסעים בנוחות עם מרחב פנים ענק, ומסתמן כלהיט  / דורון כהן

סקודה קודיאק הושק רישמית בישראל. עם ההודעה על הגעתו ארצה עורר הרכב עניין רב בשוק הרכב הישראלי.

הקודיאק מבוסס על פלטפורמת MQB מודולארית (בדומה לפולקסוואגן טיגואן וסיאט אטקה), אבל כאמור, מציע ממדים גדולים יותר המאפשרים בין היתר שבעה מקומות ישיבה.

היבואנית צ'מפיון מוטורס, דאגה ליבוא של מבחר גרסאות עשיר. סקודה קודיאק ישווק בישראל עם 4 מנועים לבחירה, שני מנועי טורבו בנזין ושני מנועי טורבו דיזל. כל הגרסאות המוצעות משודכות לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, מלבד מנוע ה- 1.4 המגיע עם תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

מנועים וביצועים

לדגם הראשוני מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס המוצע עם הנעה קדמית או כפולה, ומאיץ למאה קמ"ש תוך 9.6 שניות וצריכת דלק משולבת העומדת על 15.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.

בגרסת הרכב מעל, מותקן מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס עם הנעה כפולה כסטנדרט. עם מנוע זה בגרסת 5 מושבים מאיץ הקודיאק למאה קמ"ש תוך 8.0 שניות וצריכת דלק עומדת על 13.5 ק"מ לליטר.

בגרסאות הדיזל יוצעו מנועי 2.0 ליטרים בשני הספקים. האחד בהספק 150 כ"ס , עם צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר, וכן הגרסה החזקה של סקודה קודיאק בישראל אשר תגיע עם הנעה כפולה כסטנדרט ובמנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס. מנוע זה מאיץ את הסקודה קודיאק למאה קמ"ש תוך 8.9 שניות וצריכת הדלק עומדת על 17.5 ק"מ לליטר.

אבזור ועיצוב

סקודה קודיאק יוצע בשלוש רמות אבזור. רמת האבזור הבסיסית אמבישן כוללת בסיס אבזור מרשים ובטיחותי הכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית למניעת התנגשות, מערכת התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, החלפה אוטומטית בין אור דרך לאור גבוה, מערכת התרעה על עייפות הנהג, 7 כריות אוויר, ובלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold.

אזורי הנוחות ברכב כוללים בין היתר שקעי חשמל ומדיה מלפנים ומאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, דיבורית Blutooth מקורית, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' ותאימות ל- Android auto ו- Apple Car Play, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', חלונות אחוריים כהים, ופנסי לד אחוריים. רכיב מעניין הינו –  הוא כנפון פלסטיק הנשלף עם פתיחת הדלת ומגן מפני פגיעה ברכבים אחרים בחניות צפופות.

רמות האבזור הגבוהות יותר כוללות בנוסף לאמור לעיל,  9 כריות אוויר (במקום 7), מערכת התרעה על רכב בשטח המת, התרעת תנועה חוצה מאחור, מצלמת רוורס, חיישני חניה מלפנים ומאחור, תא ייעודי לאחסון הטלפון עם טעינה אלחוטית ומגבר קליטה, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, כוונון חשמלי למושב הנהג, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה למושב האחורי, תאורת אווירה, ריפוד מושבים בשילוב עור, חישוקי 18 אינץ', ופנסי לד קדמיים. רמת הגימור הבכירה כוללת בנוסף, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען בהנפת רגל מתחת לפגוש, מערכת שמע היקפית תוצרת Canton עם מגבר 10 ערוצים ו- 12 רמקולים, מושבים בריפוד עור, מערכת סיוע לחניה הכוללת מצלמות היקפיות עם יכולת ניטור שטחים מתים וביצוע בלימת חירום, גג שמש פנורמי חשמלי, וחישוקי 19 אינץ'.

הופעתו של הקודיאק מושכת מבטים בזכות חרטום כוחני, גלגלים מודגשים, מגני פלסטיק שחור סביב המרכב ופסי גגון ייעודיים, אלמנטים המבליטים את מימדיו.

עיצוב תא הנוסעים מעט "אפור" והגוון השחור מעניק אפרוריות יתר, אך הוא פשוט, נוח לשימוש ואיכותי.

תנוחת הנהיגה טובה למדיי, בדומה לרכבי פנאי מתחרים, ותודות לשטחי חלונות גדולים.

עם בסיס גלגלים גדול של 279 ס"מ (ארוך ב-8.5 ס"מ מאקסטרייל, ב-12 ס"מ מאאוטלנדר) וספסל אחורי עם כיוון למרחק (18 ס"מ לפנים-אחור) ולזווית המסעד, מרחב המחייה לנוסעי השורה השנייה טוב וראוי, ויאפשר גם ישיבה נוחה לגבוהים. גם גודלן של הדלתות האחוריות מקל על הכניסה למושבים. מאחור יש וילונות לחלונות, יציאת מיזוג עם שליטה נפרדת ושקע USB וחשמל. שורת המושבים השלישית מרווחת.

תא המטען מציע 270 ליטר בתפוסה מלאה של שבעה נוסעים, אך 630 ליטר כאשר שורת המושבים האחרונה מקופלת ועד 2005 ליטר כאשר גם שורת המושבים השנייה מקופלת. תודות לסף נמוך ומפתח רחב, ההטענה פשוטה וקלה.

למרות משקל עצמי גבוה יחסית (1.6 טון, 250 ק"ג יותר מהסופרב), התנהגות הכביש טובה. והיציבות מרשימה

מעט מאכזבת היא יכולת השטח של בגרסת ההנעה הכפולה. עושה רושם כי מערכת ההנעה הכפולה מתקשה בהעברת הכוח לגלגלים האחוריים ובקרת היציבות אינה מאפשרות את הנדרש כדי להתקדם בשביל בוצי או חולי. מרווח הגחון הצנוע יחסית,  (18.8 ס"מ) אינו מהווה תרומה לכך.

לסיכום:

ההתרשמות הראשונית מסקודה קודיאק חיובית מאד. המפרט ידבר ומעבר לכך לקהל הישראלי, העורג לממדים גדולים, תא נוסעים מרווח, אבזור נדיב וייחודי ומערכות בטיחות מתקדמות, לצד ביצועים טובים (בגרסת הבנזין) ואיכויות נסיעה גבוהות.

תמחור גרסת הבסיס סביב 175 אלף שקל ,לסיכויי הצלחה גבוהים.

 

 

 

 

 

 

 

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט