סיטרואן ג'מפי
סיטרואן ג'מפי / כתב: דורון כהן
מכונית עם בשורה כפולה
ג'מפי – המסחרית המעודכנת מבית היוצר של סיטרואן, אמורה להיות "גם וגם….", מובילת מטען וסחורות לבעלי מקצוע וגם ערוכה למשפחות ברוכות ילדים.
בכל מקרה, ג'מפי מביאה עימה את הבשורה הכפולה……
השקת מכונית בקטגוריה של מסחריות הינו משהו אחר בתכלית. מאחורי יצורן של מכוניות מסחריות עומד "ראש אחר". ראש עם דגשים אחרים, מחשבה אחרת, קהל יעד אחר ובקיצור משהו שונה.
כאן, לא מבקשים להרשים מישהו, לא פונים למשפחות הזקוקות לרכב משפחתי גדול, לא מבקשים להפנות את מבטו של מי מהשכנים, אלא מכוונים לאותו בעל מקצוע שמתעתד להוביל סחורות ואת בעלי המלאכה על ציודם.
אבל, ויש אבל….במלוא מעט מגזרים ובעיקר במגזר החרדי, הסיטרואן ג'מפי מהווה את הפתרון המקובל למשפחות הגדולות. נכון, לא בכמויות חריגות, לא חדשות , אבל במונחים מיספריים הרבה יותר מאשר מכוניות משפחתיות קונבנציונאליות.
ג'מפי אכן מצטיינת בקריצתה למשפחה הגדולה. בג'מפי- תשעה מושבים, גודל מותאם וסביר ביותר מבחוץ (כאשר התחליפים המצויים בשוק הישראלי הינן מכוניות מסחריות דוגמת פיג'ו בוקסר, מזדה MPV האלמותית או פולקסווגן טרנספורטר).
אין ספק שהבשורה הכפולה של ג'מפי, באה לכדי ביטוי בהיצע המושבים שהוא יחודי בקטגוריית רכב זו. יחד עם זאת, יש לציין כי המושבים בג'מפי קטנים ואינם מפנקים בלשון המעטה. אבל, במשפחה, שבה יש ילדים קטנים הישובים מאחור, החסרון אינו גדול מידי . כאן, יש להבהיר כי נפח תא המטען שנותר עם תשעה מושבים פתוחים, הוא קטן למדיי,
בבחינת בעל המקצוע, שיעשה שימוש בג'מפי, המסר הוא שונה בתכלית. בג'מפי שתי דלתות מרווחות הנפתחות מאחור, כמו גם דלתות צד נוחות ויעילות, יסודות בסיסיים לבעל מקצוע , והמקלים מאוד על ההטענה ועל הכנסת והוצאת סחורות.
חשוב לציין שהג'מפי הוא יותר כלי רכב מסחרי וזה גם ההיבט המרכזי שאליו יש להתייחס. לג'מפי , בזכות התצורה שלה ומיקודה בשווקי יעד ברורים, זכתה בשנת 2016 בפרס המכונית המסחרית הטובה ביותר באירופה.
יתרונו של הג'מפי על פני כלי רכב גדולים הוא ברור. יכולת התימרון בחניות שנועדו לכלי רכב קטנים יותר ואפילו קצת להתפתל בין רכבים, תמרון אבוד מראש עם רכב מסחרי בגודל מלא. דלת הצד הנפתחת בהזזה היא נוחה מאוד ומאפשרת כניסה ויציאה מהירים.
ביצועים
מכונית מסחרית כבר אמרנו. ולכן הציפיות בהתאם. הג'מפי אינו הרכב למאוצים וביצועים יוצאי דופן. המנוע 1600 סמ"ק טורבו דיזל מעט "קטן" על הרכב…. מאידך, יושבים גבוה, נוהגים באיפוק משהו… וסוחטים את מנוע הדיזל.
עקיפות מהירות או ביצועים בעליות אינם בדיוק החוזקות של הג'מפי. מצד שני, עם שבעה ילדים מאחור, רצוי שהנהיגה תהיה מתונה.
יש להתייחס לג'מפי במובני הובלת מטענים והסעת נוסעים בבטחה, כך שהרכב בהחלט יכול להתאים להסעות לגני ילדים לדוגמא.
הנהיגה בג'מפי היא משפחתית, הסעת הרבה אנשים בנוחות ממקום למקום. הנהיגה בג'מפי יכולה להיות מזמינה מאד לנוהג בה, בשל הנוחות הבולטת של מושב הנהג בבחינת זווית הישיבה הגבוהה והמבט המצויין לכביש.
אביזרים
החבילה הבסיסית אכן כוללת מערכת ABS , שבמקרה הזה משולבת עם BAS מה ששם דגש על העובדה שלחץ הבלימה מופעל בכל גלגל בנפרד ואפילו ידליק את אורות המצוקה בזמן בלימת חירום.
מערכת בקרת משיכה וכריות אוויר קיימות רק לנהג ולנוסע שלידו . לכל הכסאות בג'מפי יש מערכת ראש תומכת ומתכווננת , האורות מאחור גבוהים ונראים מאוד וגם אורות הכביש מצויידים בזכוכית איכותית שמקילה על הארת הכביש.
סיכום
הג'מפי כפי שניסינו להבהיר היא אכן בשורה כפולה וסוג של פתרון ביחס עלות תועלת גבוה במיוחד.
אלו מכם, שזקוקים לרכב הובלות עירוני מוצלח במיוחד ותשעת המושבים מהווים עבורו צורך נוסף, ולזה להוסיף מנוע דיזל חסכוני במיוחדבטיפולים ובנוחות נסיעה וחניה הגיוניים, יכול להתברך בג'מפי, שבהחלט מהווה פתרון הולם ומספק..
סיטרואן ג'מפי- הבשורה הכפולה. הסבה די מוצלחת מרכב מסחרי בולט, למכונית למשפחות ברוכות ילדים.