סובארו B4
כללי – לאור ההצלחה היחסית של היצרן היפני הוותיק בשוק הרכב האמריקאי, הך טבעי שהדור השישי של סובארו B4 (סובארו לגאסי בניכר), הוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בשיקגו בשנת 2014. אלינו הוא הגיע בתחילת 2015. מימדי הדור השישי לא כ"כ שונים מקודמו, אם כי הוא מציג צמיחה של 5 ס"מ באורך הרכב ו – 6! ס"מ ברוחב, דבר שלא נראה מבחוץ אך מרגיש מבפנים. לארץ ה – B4 הגיעה רק עם מרכב סדאן, בניגוד לדור הקודם שנמכר גם בגרסת סטיישן (לא, אנו לא מדברים על סובארו אאוטבק המבוססת על סובארו B4). כמובן שתצפו להנעה כפולה קבועה בכל הגלגלים. עם 5 שנות אחריות שהיבואן החדש מעניק לה, האם הדור השישי יצליח לנגוס פרוסה מעוגת הקטגוריה?
מנוע תיבת הילוכים וביצועים –בניגוד לדור הקודם, סובארו B4 הנוכחית משווקת בארץ בגרסת מנוע בודדת. מדובר במנוע בוקסר אופייני לסובארו, בנפח 2.5 ל' בנזין, שיודע להפיק 175 כ"ס ומומנט מירבי של 24 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה, בדומה לדגמים רבים שמקורם מארץ השמש העולה. אל תטעו, לא מדובר במנוע זהה לזה ששימש את הדור הקודם. המנוע החדש עבר כיול מחדש, דבר שהעלה את ההספק ב – 8 סוסים שלמים, קיזז 0.7 שנ' במיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש (9.6 שנ') ושיפר את צריכת הדלק. התחושה הכללית שמתקבלת היא של מנוע זריז בעל תגובות חדות, הרבה בזכות תיבת ההילוכים הרציפה, שאינה מאבדת הרבה כוח בדרך לארבעת הגלגלים, ומעבירה את הילוכים בצורה ממוחשבת שנותנת תחושה של תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית רגילה.
צריכת דלק סובארו B4 – כיול המנוע החדש מציג שיפור משמעותי בצריכת הדלק, והיצרן מצהיר על 14.3 ק"מ/ל' בממוצע, ודרגת זיהום 10. ההבדל בין הנתון המעבדה לבין הנתון שבחיים אינו כ"כ רחוק האחד מהשני, כך שהסובארו B4 מציגה צריכת דלק אמיתי של 11-12 ק"מ/ל'.
עיצוב – בדומה ליתר דגמי סובארו, גם סובארו B4 לא תקבל ציון גבוה בעיצוב. זה לא שמדובר במכונית מכוערת, היא דווקא נאה, מוצקה וגדולה, אבל היא הרבה פחות בולטת ומוחצנת מחברותיה, דוגמאת מאזדה 6 או שברולט מאליבו. בימים אלה ובקטגוריה זו, שאין בה מכוניות לא טובות, לעיתים מה שיטה את הכף לטובה מכונית זו או אחרת, הוא המראה.
בטיחות – אמנם סובארו B4 זכתה ב – 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של של EuroNCAP, אך היא בהחלט לא הייתה המצטיינת בכיתתה. עם 79% בלבד במבחן שמירה על מבוגרים ו – 71% במבחן אביזרי בטיחות אקטיביים, ה – B4 גירדה את ה – 5 כוכבים. והיא גם מצויידת ב – 7 כריות אוויר.
תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור – קפיצת המדרגה המשמעותית בייחס לדור הקודם, באה לידי ביטוי בתא הנוסעים. קובעי המדיניות לקחו את תלונות הלקוחות על הדור החמישי, והטמיעו בדור השישי. זה מתחיל באיכות חומרים וההרכבה ברמה גבוהה מאוד. הנדסת אנוש מצויינת. לוח מחוונים מודרני וברור, הפעלה של פוקנציות רבות מההגה, וכמובן מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' ברור ונהיר לכל. תא המטען גדול ורחב, גם ביחס לקטגוריה. סובארו B4 משווקת בארץ בשתי רמות אבזור. הבסיסית Classic שמצויידת במערכת שמע בעלת שליטה מההגה, דיבורתי בלוטות', חיבורי אודיו USB ו – AUX, בקרת אקלים מפוצלת, כיוונון חשמלי של מושב הנהג, מערכת "עצור וסע" ועוד. הגרסה המפוארת שעונה לשם Premium, מוסיפה גם פתחי אוורוור אחוריים, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, דוושות אלומיניום ומערכת לשטיפת פנסים.
נוחות והתנהגות נסיעה – התנהגות הכביש של סובארו B4 טובה. בדור הנוכחי המתלים כוילו בצורה פחות רכה, דבר שפגע במעט ביכולת הגיהוץ במהירויות עירוניות, אך בתמורה קיבלנו מכונית מלוטשת יותר בנסיעות בינעירוניות. ההגה החשמלי הרך מעביר בצורה מעורפלת את המתרחש מתחת לגלגלים, דבר שפוגע מעט בחוויית הנהיגה. כושר בידוד הרעשים ברמה גבוהה, ובסובארו עשו רבות כדי להגיע לכך, כולל שימוש בזכוכית כפולה בשמשה קדמית, ודיפונים מעובים בצידי הרכב.
רכבים מתחרים – אופל אינסיגניה, הונדה אקורד, טויוטה אוונסיס, יונדאי i40, ניסאן אלטימה, סיטרואן C5, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו, קיה אופטימה, רנו לאטיטוד, שברולט מאליבו.
מחיר – החל מ – 168,990 ש"ח בגרסת הבסיס Classic ועד 177,990 ש"ח לגרסת Premium.