אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מרצדס E Class

כללי – מאז הוצגה לראשונה בעולם בשנת 1994, מרצדס E קלאס היא מעין ילד הסנדוויץ' סולידי במשפחת בנץ, בין האח הגדול ה –  S קלאס, לבין בן הזקונים – מרצדס C  קלאס. הדור הרביעי של ה – E   קלאס (שכינויו במרצדסית W212), מכונית הסאלון של היצרן הגרמני, החלה להימכר ברחבי העולם במרץ 2009, וגם אלינו היא הגיעה במהלך אותה שנה ( ישנם שיאמרו שהדור הרביעי הוא בעצם כבר הדור התשיעי, אם סופרים את הסבא-רבא של ה – E  קלאס שענה לשם W120). מקור האות E, הוא במילה איינשפריצונג", שמשמעותו בגרמנית "הזרקת דלק". הגנטיקה של מרצדס E קלאס תמיד נטתה לצד השבלוני, מבחינת העיצוב. גם הדור הרביעי, ממשיך עם מגמה זו והוא פחות נועז מהמתחרות הישירות – אאודי A6 וב.מ.וו. סדרה 5, אם כי במסגרת מתיחת הפנים שהדגם עבר ב – 2013, הוא קיבל זוויות  חדות יותר שמכניסות טיפה ענין בשבלונה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – אצל הגרמנים, כמו אצל הגרמנים, תמיד מקבלים מגוון רחב של מנועים. גרסת המנוע הבסיסית העונה לשם E200, מציגה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ל', שיודע להפיק 184 כ"ס, ונתון מומנט של 30.6 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 יחסי העברה, יוצרת ביצועים תאוצה טובים של 8.2 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש, ומהירות מירבית של 233 קמ"ש. גרסת המנוע הבאה עונה לשם E250, שבה נפח המנוע זהה (2.0 ל' טורבו בנזין), אך מפיק 211 כ"ס, ומומנט של 35.7 קג"מ. התאוצה ל – 100 קמ"ש מתקצרת ב – 0.8 שניות. גרסת המנוע הבאה בתור היא E300H שמתהדרת במנוע טורבו דיזל היברידי (קראתם נכון), שמספקת ביצועים מצויינים לצד חיסכון אמיתי בדלק. שני המנועים יחדיו (מנוע הדיזל והמנוע החשמלי), מפיקים יחדיו 204 כ"ס, עם מומנט עצום של 50 קג"מ. גם במקרה הזה, המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת יחסי, והשניים יוצרים הרמוניה מוטורית שיודעת להטיס את הבריה החסכונית ב – 7.5 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. גרסת המנוע הרביעית בהיררכיה, מתהדרת במנוע 3.0 ל' טורבו בנזין (333 כ"ס) ו – 48.9 קג"מ חזקים חזקים. מדובר ברכב מאוד חזק, שמתהדר בנתון תאוצה נהדר של 5.3 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 250 קמ"ש מוגבלת אלקטורנית. גרסת הקצה של ה – E קלאס,  מתהדרת בקובץ האותיות AMG, ומגיע לה. מנוע 5.5 ל' טורבו בנזין, בעל 557 כ"ס! ומומנט מטורף של 73.4 קג"מ, הופך את הגרמנית הסולידית הזו למפלצת אמיתית. היא גומאת את המיאוץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 4.2 שנ' בלבד (האמינו לי זה הרף עין), ומסיימת ב – 250 קמ"ש שמוגבלים אלקטרונית, אחרת המכונית הזו חוצה את ה – 300 קמ"ש בלי הרבה בעיות. ככה זה שאתה צריך להתחרות באאודי S6 וב.מ.וו. M5. ואם שכחנו לציין, כל גרסאות המנוע משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 7 הילוכים.

מרצדס E קלאס צריכת דלק – בואו נודה על האמת, זה לא באמת מעניין, אבל ניגע בזה, כי מרצדס מפתיעה עם צריכת דלק משובחת ביחס לגודל המכונית. שני דגמי הבסיס, ה – E200 וה – E250, מציגים צריכת דלק ממוצעת מצויינת של 17.2 ק"מ/ל' (כמובן בתנאי מעבדה). בחיים האמיתיים זה יעמוד על 10 ק"מ/ל'. ה – E300 ההיברידי דיזל, מצהיר על 24.4 ק"מ/ל' בתנאי מעבדה, אך עומד בפועל על 15.6 ק"מ/ל'. גרסת ה – E400 עומד על 13.3 ק"מ/ל' מוצהר ובחיים האמיתיים אנו מעריכים כי הצריכה הממוצעת תהיה על 9.5 ק"מ/ל. גרסת הקצה AMG מצהירה על 10.2 ק"מ/ל. אנו מתקשים להביא נתוני אמת לדגם זה.

עיצוב – כאמור, מרצדס E   לקאס לא מחפשת לעשות מהפיכות, האבולוציה ב – DNA  שלה. המעבר מהדור השלישי לרביעי היה קצת מאכזב, משום שעולם הרכב ציפה לקצת נועזות ורעננות. אך מתיחת הפנים שעברה ה – E  קלאס ב – 2013, עשתה את העבודה בצורה טובה. השפה העיצובית השתנתה לטובת קווים מחודדים וריבועיים, בדומה לאחיות הקטנות ה – C  קלאס ומרצדס GLK, מבלי כמובן לאבד את השמרנות המוקפדת של הדגם. החרטום עבר רענון, הפנסים הפכו למודרניים יותר, הטוסיק התהדר בצמד מפלטים טרפזיים ועוד אלמנטים עיצוביים שעשו את ה – E  קלאס למכונית מעניינת ויפה יותר.

בטיחות – באופן לא מפתיע מרצדס E  קלאס מקבלת 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap. היא עוברת את המבחנים בציונים מספקים (אך לא כפי בציפינו מרכב מאובזר כ"כ). בנוסף יש בה 7 כריות אוויר, עזרי בלימה למיניהן, ועוד מגוון רחב של מערכות ומנגנונים שמוסיפים לבטיחות האקטיבית של הנוסעים ונלקחו האחות הגדול ה – S  קלאס, בין היתר מערכת לניטור רכב ב"שטח מת", מערכות אינפרה אדום לנהיגה בלילה, ועוד דברים הזויים כיד הדימיון. כמובן שככל שמדובר בדגם יקר יותר, רמת האבזור עולה בהתאם.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – כמובן שתא הנוסעים הוא אחד מהחוזקות של מרצדס E קלאס.  איכות החומרים מדהימה, ורמת הגימור מוקפדת בכל סנטימטר בתא הנוסעים. עם זאת, ישנה ביקורת מסויימת בהיבטים הארגונומיים. לדוגמא בעומס המחוונים והכפתורים על מוט ההגה, בתאי האחסון ומערכת הממשק מעט מסורבלת. אבל כל זה נעלם אל מול הפאר הגרמני ששורה בתא הנוסעים. תא המטען בנפח 540 ל' גדול ומרווח, גדול יותר אפילו מהאאודי A6 ומהב.מ.וו. סדרה 5. מרצדס E קלאס נמכרת ב – 3 רמות אבזור – הבסיסית ביותר עונה Elegance. אל תהיו מודאגים, כבר ברמה זו האבוזר יישפך עליכם מכל עבר, ויכלול מושבי עור, חלון בגג, מושבים מתכווננים חשמלית בעלי זיכרון, ועוד רשימה נכבדה של אלמנטים שיעשו את חייכם נוחים יותר בתא הנוסעים. רמת האבזור השניה Avantgarde כבר מוסיפה מגוון של עזרי בטיחות שאת חלקם הזכרנו בפרק הבטיחות. רמת האבזור השלישית מכונה AMG ומוסיפה לרשימת הארוכה אלמנטים ספורטיביים, כגון דוושות אלומיניום, קוטר צמיג של 18 אינץ', חבילת עיצוב חיצונית מרשימה ועוד. גם במקרה הזה, ככל שתכניסו את היד עמוק יותר לכיס, כך רשימת האבזור תיהפך לרשימת קניות בסופר.

נוחות והתנהגות נסיעה – אין יש להוסיף על נוחות נסיעה מושלמת. כך מכוניץ סאלון משובחת צריכה להתנהג. מדובר במכונית שקטה מאוד, שהיושבים בה לא כ"כ מרגישים מה קורה בחוץ (תרתי משמע), גם המושבים הקדמיים וגם האחוריים נוחים מאוד, ומספקים כר נוח לעכוז ולגב. גם מבחינת התנהגות כביש, למרצדס E  קלאס יש הרבה מה למכור. מדובר במכונה משובחת מאוד, עם יכולת ניהוג מדהימה, עם הגה על גבול השלמות, שיודע לספק את המירב גם בנסיעה עירונית, גם בשיוט על כביש 6, אבל גם בעליות של סדום. איך הוא ביחס למתחרים? זו שאלה טובה שתיבדק רק במבחן השוואתי.

רכבים מתחרים – אאודי A6, אינפיניטי Q70, ב.מ.וו סדרה 5, וולוו S80, יגואר XF, לקסוס GS450h, קרייזלר 300C.

מחיר – 414,900 ש"ח לגרסת 2.0 ל' טורבו בנזין אוטומט Elegance , ועד 958,900 ש"ח לגרסת 5.5 ל' טורבו בנזין E63 AMG.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט