לקסוס
Manufacture Information | ||
---|---|---|
שם יצרן | : | לקסוס |
שם באנגלית | : | Lexus |
שנת הקמה | : | 1989 |
מייסדים | : | אייג\'י טויודה |
מטה החברה | : | נגויה, יפן |
כלי רכב בשנה | : | 340,857 (2011) |
קונצרן | : | טויוטה |
מספר עובדים | : |
חטיבת רכבי הפאר של טויוטה. תחילת דרכה הייתה בשוק האמריקאי בלבד, אך בשנים האחרונות מכוניות לקסוס נמכרות ב – 70 מדינות ברחבי העולם, והיא הפכה להיות יצרנית הפרימיום היפנית המצליחה ביותר.
הרעיון להקמת חטיבת פרימיום בטויוטה החל ב – 1983 שיו"ר טויוטה העמיד למהנדסי החברה אתגר לבניית ה"רכב הטוב בעולם". הפרויקט נקרא F1 ונחשב לסודי ביותר בחברה. ב – 1986 נבחר השם לקסוס. בתום 6 שנות עבודה מאומצת שכללה 60 מעצבים, 1400 מהנדסים, 2300 טכנאים, 220 אנשי תמיכה ויותר מ – 450 אבות טיפוס, הפרויקט F1 הגיע לסיומו, שהתוצר שלו הוא הלקסוס LS400, שהפכה להיות ספינת הדגל של החברה. במהלך 1989 החברה החלה לשווק את לקסוס LS400 ואת ה – ES250 שהתבסס על פלטפורמת טויוטה קאמרי. כבר בשנתה הראשונה לקסוס מכרה מעל 60,000 מכוניות ברחבי ארה"ב.
ב – 1991 החברה השיקה את הלקסוס SC400, מכונית ספורט-קופה שעשתה שימוש במנוע ה – V8 של ה – LS400. כבר באותה שנה החברה הפכה להיות יצרנית הפרימיום הנמכרת ביותר בארה"ב. באותה השנה לקסוס גם החלה לייצא באופן מוגבל מכוניות למס' מצומצם של שווקים באירופה, כמו השוק האנגלי והשבדי.
ב – 1993 השיקה החברה את הלקסוס GS300, מכונית ספורט-סדאן, שהתבססה על הטויוטה אריסטו, שנמכרה באותן השנים ביפן. ה – GS300, הוצבה מתחת ל – LS400 מבחינת המחיר.
בשנת 1996 החברה נכנסה לשוק רכבי הפנאי-שטח, והציגה לראשונה את הלקסוס LX450, ו – 3 שנים לאחר מכן הוצג ה – RX300, קרוסאובר חדש,…