יונדאי איוניק
יונדאי איוניק – ניתן בהחלט לצפות ל – 20 ק"מ לליטר בתנאים רגילים בהחלט / דורון כהן
היתרון המרכזי אותו מביאה עמה יונדאי איוניק, בדומה למכוניות היברידיות אחרות, הוא בצריכת הדלק.
יונדאי איוניק היא מכונית משפחתית היברידית שאין לצפות ממנה לביצועים ספורטיביים למרות 141 כ"ס אותם היא מציעה, אך יחד עם זאת היא מביאה עמה עיצוב סולידי, מרווח ראוי לנוסעים בה ותא מטען גדול – שימושית מאד אמרנו?
להבדיל מהטויוטא פריוס, המשוייכת לסגמנט ה"מנהלים" – שטח המחיה באיוניק יעיל למדיי.
דעה נפוצה היא כי בהיברידיות תא המטען "משלם את המחיר" בגלל מיקום הסוללות ומערכות ההינע. אולם באיוניק, דלת ההצ'בק החמישית חושפת תא מטען עמוק וגדול עם 443 ל' ועד 1,430 ל' בקיפול השורה השניה.
מנוע וביצועים
באשר ליחידת ההנעה , כאן ניתן לומר בגלוי: לא מפעים. הביצועים רגילים למדיי ואינם מרשימים כלל ועיקר, אבל התמורה באה לכדי ביטוי מיידי בצריכת דלק מצויינת – עם כ – 20 ק"מ לליטר בקירוב בתנאי נסיעת מבחן.
נוחות
נוחות הנסיעה של האיוניק כמעט ואינה מושפעת לרעה מקרעי הגרכים בארץ. בהשוואה למתחרות שלה, נדמה שהיא פחות בעייתית משאר מתחרותיה. בנוסף, הבידוד מרעשים חיצוניים, בין אם זה בכביש המהיר או בעיר, ומערכת בולמים סופגת באופן ראוי ומאוזן מתגברים גם יחד על מהמורות הכביש.
תמורה למחיר
התמורה למחיר המוצע, 136000 ₪ הולמת.
בסה"כ, מקבלים משפחתית חסכונית מאד, מאובזרת ובעלת נתונים מספקים בהחלט.