וולוו V40
כללי – השבדים הכניסו לבלנדר את הוולוו C30, וולוו S40 ואת הוולוו V50, ערבבו היטב ויצאה וולוו V40. זה פחות או יותר הסיפור להולדתה של ה – V40, שמייצגת אולי יותר מכל, את השינוי שחל ביצרן השבדי בשנים האחרונות, מייצור מכוניות משעממות ואפרוריות, למכוניות נחשקות. וולוו V40 מגיעה בתצורת 5 דל' ושייכת לסיגמנט משפחתיות-קומפקטיות-פרימיום, והיא רואה עצמה מתחרה ישירה של אאודי A3 וב.מוו. סדרה 1. ה – V40 מתבססת על פלטפורמת "פורד C1" שמשמשת דגמים נוספים בקונצרן פורד, בין היתר את פורד פוקוס (וולוו הייתה שייכת עד לא מזמן לקונצרן פורד). ה – V40 הוצגה לראשונה בתערוכת ג'נבה ב – 2012, והחלה להימכר באירופה במאי אותה שנה. היא נחשבת לדור ראשון.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – וולוו V40 משווקת בעולם בכמה יחידות מנוע, בנזין ודיזל, כיאה למכונית שסימנה לעצמה מטרה להתחרות בדגמי הפרימיום הגרמניים. ב"מאיר" יבואנית וולוו החליטו לשווק בארץ רק יחידת מנוע בודדת. מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ל' (T4) שמפיק 180 כ"ס בריאים (יחידת הכוח של פורד פוקוס הספורטיבית), ומומנט מירבי של 27.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 יחסי העברה. ה – V40 הנעה קדמית. השילוב של מנוע הטורבו ותיבת ההילוכים הרובוטית, יוצרים יחידת כוח מודרנית ושופעת מומנט, שמאיצה את השבדית מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 8.5 שנ' ולמהירות מירבית של 225 קמ"ש.
צריכת דלק – בוולוו מצהירים של צריכת דלק ממוצעת של 16.3 ק"מ/ל'. החיים האמיתיים מלמדים אותנו שה – V40 תציג צריכת דלק ממוצעת של 10-11 ק"מ/ל', נמוכה משמעותית יותר מהנתון המוצהר. עם זאת, בנסיעה רגועה סביר להניח שהצריכה תשתפר.
עיצוב – כפי שפתחנו את חוות הדעת, בוולוו שינוי פאזה בכל הנוגע לעיצוב. ה – V40 היא מכונית שקלעה לטעמנו. פנסי החזית המשוכים לאחור משווים לה חזית קרבית, אך לא יותר מידי, הפרופיל הנמוך מעיד על יכולת דינמית משופרת, ובכלל כל חבילת העיצוב יוצרים מכונית מהיפות בקטגוריה.
בטיחות – בתחום הבטיחות אין הפתעות מבחינת וולוו V40. עדיין ה – DNA השבדי שולט ביד רמה. ה – V40 נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap, וכמובן השיגה את הציונים הגבוהים בכיתה. מעבר לעובדה שהיא קיבלה 5 כוכבי בטיחות, היא הצטיינה במיוחד בסעיף עזרי הבטיחות עם ציון של 100%. ואגב, יש לה 7 כריות אוויר.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – גם בסעיף זה אין הפתעות. וולוו V40 מציג תא הנוסעים מאובזר ומרשים, עם רמת גימור טובה וחומרים איכותיים. לא פורץ דרך, אך בהחלט משרה אווירת פרימיום עם קורטוב של ספורטביות (שבאה לידי ביטוי אף יותר בחבילת אבזור R-Design. מרווח הפנים מאחור סביר, לא יותר מכך. תא המטען בנפח 335 ל' קטן יחסית, אך לא בהרבה ביחס לקטגוריה. מבחינת האטב ישנן 3 רמות אבזור – Kinetic, Active ו – R-Design. רמת הבסיס אינה כוללת גג שמש, מגיעה עם ריפוד בד ונעדרת כמה פינוקים נוספים שציפינו שיהיו במכונית עם תג מחיר כ"כ גבוה. הרמות הגבוהות יותר של חבילות האבזור בהחלט מספקות פינוקים אמיתיים.
נוחות והתנהגות נסיעה – בניגוד לדגמי וולוו קודמים, שנוחות הנסיעה הייתה ערך עליון (לא סתם היא נחשבה למכונית שרד כ"כ הרבה שנים), ה – V40 מרגישה קופצנית מעט בנהיגה איטית בעיר, למרות המושבים הנהדרים שיש לה. ככל שהמהירות עולה, כך גם היכולת לגהץ את פגעי הכביש עולה. הפלטפורמה הנהדרת מצטיינת בהיבטים דינמיים, ומגיבה בצורה טובה לשינויי כיוון מהירים, דבר שמאפשר נהיגה דינמית וכיפית. בידוד הרעשים מצויין, והשילוב של יחידת הכוח ויכולת הדינמית יכולה להביא אתכם מבלי שתשימו לב למהירויות פליליות.
רכבים מתחרים – אודי A3, אלפא רומיאו ג'ולייטה, ב.מ.וו סדרה 1, לנצ'יה דלתא, לקסוס CT200h, מרצדס A קלאס, סיטרואן DS4.
מחיר – 169,000 ש"ח לגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין Kinetic, ועד 199,900 ש"ח לגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין R-Design.