אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

הונדה סיויק סדאן

כללי – הדור התשיעי של רכב הפנאי של הונדה, הוצגה לראשונה בארה"ב באפריל 2011 (בגרסת הסדאן שמיועדת לשוק האמריקאי), ובתערוכת פרנקפורט בספטמבר אותה השנה (בגרסת האצ'בק, המיועדת לשוק האירופאי). ישראל, כגשר בין יבשות, נהנית משני העולמות, ובארץ משווקות שתי הגרסאות – הונדה סייויק סדאן והונדה סיוויק האצ'בק. הדור התשיעי הגיע אלינו במהלך 2012. בהונדה בחרו שלא לעשות שינויים גדולים ביחס לדור הקודם, ועושה רושם שהיפנים קצת "קופאים על השמרים". המנוע אותו המנוע, המימדים די דומים לדור הקודם, ואף קטנו ביחס למתחרות, ואילו העיצוב הפך להיות אפילו יותר סולידי. הסיוויק עד כה מיצבה עצמה כמשפחתית משודרגת, אך הרבה, לא נשאר מזה, למעט מוניטין טוב שהונדה סיוויק נהנית ממנו, אך לא לאורך זמן.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  בדומה לדור הקודם, הונדה סיוויק משווקת עם אותו המנוע בנפח  1.8 ל' בנזין שמפיק 140 כ"ס (הפחתה של 2 כ"ס ביחס לדור הקודם), ומומנטום של 17.7 קג"מ. למרות הנפח הגדול יחסית של המנוע ביחס למשפחתיות אחרות, הוא אינו עולה על מנועי בנזין 1.6 ל' מודרניים, ואף נופל מהמנועים המוגדשים של המתחרות האירופאיות. המנוע משודך לתיבת הילוכים פלנטרית בעלת 5 יחסי הילוכים. לא בדיוק המילה האחרונה בשוק תיבות ההילוכים, בטח על רקע מהפיכת התיבות הרובוטיות, אך ייאמר לזכותה שמדובר בתיבה מאוד נוחה, שיודעת להתאים את ההילוך הנכון לכל תנאי הנסיעה. יחידת ההנעה הזו מאיצה את הסיוויק מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 10.7 שנ' בינוניות, ולמהירות מירבית של 201 קמ"ש. לסיכום, בתום 6 שנות המתנה בין הדור השמיני לתשיעי, ציפינו לבשורה גדולה יותר מיחידת ההנעה.

צריכת דלק – למרות נפח המנוע הגדול יחסית, הונדה סיוויק סדאן מציגה צריכת דלק סבירה בהחלט. עפ"י נתוני היצרן, הסיוויק סדאן צורכת בממוצע 15.4 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיים, צריכת הדלק הממוצעת תעמוד כל 12-13 ק"מ/ל', טובה יותר מהדור הקודם.

עיצוב – בתחום העיצוב, אין כמעט שוני בין הדור הקודם לנוכחי. למתבונן מהצד, זה נראה כאילו מדובר במתיחת פנים ולא בדור חדש. הונדה סיוויק סדאן ממשיכה להתבסס על הפלטפורמה הקודמת, ומספקת עיצוב סולידי מאוד. היא אינה דומה כמעט בכלום לסיוויק האצ'בק (בניגוד אגב למתחרותיה שתצורת הסדאן דומה לתצורת ההאצ'בק). העיצוב של הונדה CRV מאוד סולידי, בניגוד לדינמיות שמשדרת גרסת ההאצ'בק.

בטיחות – גרסת הסדאן לא נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap, אלא במבחני הריסוק של מקבילתה האמריקאית – IIHS. הסיוויק מקבלת שם ציון G  (הגבוה ביותר) בכל אחד מסוגי המבחנים. מעבר לכך, היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר מערכות עזר לבלימה ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים בהונדה סיוויק סדאן, נחות משמעותית מזה שבגרסת ההאצ'בק. אולי חלק מההסבר טמון בעובדה שהיא מיוצרת בטורקיה ומיועדת בעיקר לשווקים המזרח אירופאיים. הפלסטיקה ואיכות הדיפון אינם מרשימים, אם כי סביבת הנהג מסודרת וקלה להתמצאות בשתי הגרסאות. מרווח הפנים סביר, למרות שהוא פחת במעט מהדגם היוצא. תא המטען בנפח 440 ל' לא גדול ביחס למתחרות. ישנן 2 רמות אבזור בגרסת הסדאן – Confort  ו – Executive, אך למרות הכל היא נחותה מגרסת ההאצ'בק. לשם הדוגמא, בגרסת הסדאן בקרת האקלים אינה מפוצלת, בניגוד לגרסת 5 הדל'. מעבר לכך, שתי הגרסאות מאובזרות באלמנטים הסטנדרטיים שמוצעים בסיגמנט, להוציא דיבורתי בלוטות' שמשום מה נעדרת ברמת האבזור הבסיסית. הדגם היוקרתי, מציע עוד כמה פינוקים בדמות בקרת שיוט, פנסי קסנון, סאנרוף, מצלמת רוורס ועוד, אך מחירו דורס רגל בתוך קטגוריית המנהלים.

נוחות והתנהגות נסיעה – גם בקטגוריה זו, דגם הסדאן נחות מצורה משמעותית מאחיו מחומש הדלתות (פוטנציאל לתסמונת קין והבל?!). נתחיל במושב הנהג (שאגב בשתי הגרסאות נוח), אך מעניק בכל זאת יתרון קל לגרסת ההאצ'בק. גם בנושא בידוד רעשים, גרסת הסדאן נופלת מהאצ'בק. היכולת הדינמית של הסדאן, מושפעת קודם כל מהמתלים הרכים. במהירויות נמוכות זה יתרון, אך ככל שהקצב מתגבר, ההגה הקל ורכות המיתלים, הופכים את הנסיעה לפחות כיפית. בהקשר זה חשוב להזכיר שבמשך שנים הונדה סיוויק סדאן הייתה המכונית אהודה על קהילת המשדרגים, בין היתר בגלל נתוני הביצועים הבסיסיים שלה. לא עוד, היום גרסת הסדאן כבר אינה נוטה לספק ביצועים, אלא סולידיות ואפרוריות.

רכבים מתחרים – אופל אסטרה ברלינה, טויוטה קורולה, יונדאי i35, מאזדה 3, מיצובישי לאנסר, סובארו אימפרזה, סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, רנו פלואנס, שברולט קרוז, קיה פורטה.

מחיר – 139,000 ש"ח לגרסת 1.8 לComfort, ועד 152,900 ש"ח לגרסת 1.8 ל' Executive. ניתן לקנות גרסה אמריקאית בייבוא מקביל ב – 131,900 ₪.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט