הונדה אקורד
כללי – הדור השמיני של מכונית המנהלים המיתולוגית של הונדה, החל להימכר באירופה וביפן (בניגוד לדגם השונה שנמכר בארה"ב) במהלך 2008. היא נכנסה לנעליים מאוד גדולות, בדמות הונדה אקורד דור 7, שזכתה להצלחה גדולה בארץ ובעולם. ההונדה החדשה מכוונת אף גבוה יותר, לגבול שבין המשפחתיות הגדולות לבין מכוניות המנהלים הקלאסיות. היות והדגם האירופאי של האקורד משווק כבר 7 שנים (נכון לכתיבת שורות אלה), ההתייחסות מאוד אמביוולנטית. אמנם האקורד נהנתה אצלנו מתדמית יוקרתית במשך השנים, אך 7 שנים לאחר שהחלה להימכר, היא בהחלט מותג בנסיגה, מה עוד שהסיגמנט שהיא שייכת אליו, מכוניות המנהלים/משפחתיות גדולות, איבד מכוחו בשנים האחרונות. גם מתיחת הפנים שהיא עברה ב – 2011, לא תרמה לריענון המותג.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – הונדה אקורד עושה שימוש ביחידות ההנעה שלה כבר 7 שנים ברציפות. עיקר השדרוגים במנועים באו לידי ביטוי בהפחתת פליטת המזהמים, שעל הדרך הפחיתה במעט גם את כוח המנועים. מדובר בשתי גרסאות מנוע – הבסיסית בנפח 2.0 ל' בנזין, שמפיקה 156 כ"ס ומומנט של 19.6 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 5 יחסי העברה. גרסת ההנעה הזו מאיצה את היפנית מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 10.6 שנ'. לא משהו, בטח על רקע המתחרות המוגדשות. מדובר במנוע יחסית עצל שעיקר כוחות מגיע במעלה הסקאלה. הגרסה הגדולה מתפארת במנוע בנזין בנפח 2.4 ל' אטמוספירי, שמפיק 201 כ"ס מריביים ב – 7000 סל"ד, ומספק מומנט של 23.4 קג"מ. מהנתונים היבשים אפשר כבר להבין שמדובר במנוע שאוהב לפעול בגבול העליון של מד הטורים. גרסת המנוע הזו קצת מיושנת, בטח על רקע מנועי הטורבו בנזין של המתחרות, שמסתפקות בנפח מנוע נמוך יותר, ובכוח זמין וחזק על כל פני רצועת הסל"ד. אגב, גם מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 יחסי העברה.
צריכת דלק – גרסת הבסיס מצהירה על צריכה ממוצעת של 13.6 ק"מ/ל'. בחיים האמיתיים והרגועים, צריכת הדלק לא תהיה רחוקה מהנתון הזה. לגבי גרסת ה – 2.4 ל'. בהונדה מצהירים על 11.9 ק"מ/ל' בממוצע. בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע חובב סל"ד, צריכת הדלק האמיתית תהיה מושפעת מאוד מאוד מכובד רגל ימין על הדוושה.
עיצוב – כאמור, ההונדה אקורד כבר לא חדשה, וגם העיצוב שלה לא חדש וגם לא התחדש יותר מידי. למרות זאת, עדיין מדובר במכונית נאה מאוד, בעלת פרופורציות מיטביות ונוכחות מרשימה. ייאמר לזכותה או לרעתה, באקורד עדיין לא נכנעו לאופנת פנסי הלד הקדמיים. אבל מי יודע, אולי זה יהיה בדור התשיעי שמעבר לפינה.
בטיחות – הונדה אקורד נהנית מ – 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNcap, למרות שמכונית משנים האחרונות מקבלות ציונים גבוהים יותר בהגנה על הנוסעים. היא בעלת 6 כריות אוויר (מצפים לפחות ל – 7), ומנגנוני העזר לבלימה אינם מלאים.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים מרווח מאוד, ומאפשר ל – 5 נוסעים לשהות בו בצורה נוחה ונעימה. המראה היי-טקי, קר ומנוכר, אך איכותי. איכות החומרים טובה, אך מתדרדרת ככל שיורדים מטה במורד הקונסולה והפלסטיקים. איכות ההרכבה מעולה. תא המטען בנפח 467 ל' מרווח ומספיק להעמיס את המזוודות לשדה התעופה, מבלי להוציא את הקניות מהסופר (מקווים שזה לא יקרה לכם). גרסת 2.0 ל' משווקת בשלוש רמות אבזור – Luxury, Premium ו – Executive, שפער המחירים בין הרמה הבסיסית לרמה הגבוהה עומד על 65,000 ₪, שלא בצדק, לאור רשימת התוספות.
נוחות והתנהגות נסיעה – כל זמן שתיסע כמו מנהל בהונדה אקורד, תרגיש ברמת הליטוש של נוחות הנסיעה. מהרגע שתחליט לבדוק את גבולותיה הדינמיות, היא תזכיר לך שמדובר במכונית מנהלים. זה לא שאין לה יכולות דינמיות, היא בהחלט יודעת להתמודד עם כבישים מפותלים ולהיצמד לנתיב הנסיעה, מבלי להתבלבל ומבלי לאבד אחיזה, והבלמים שלה לא פחות ממצויינים, אך ברמת המחירים שהאקורד מוצעת, ההשוואה למתחרות היא בלתי נמנעת, ונכון להיום, חלק גדול ממתחרות כבר חלף על פני היפנית.
רכבים מתחרים – אופל אינסיגניה, טויוטה אוונסיס, יונדאי i40, מאזדה 6, סובארו B4, סיטרואן C5, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו, פיג'ו 508, קיה אופטימה, רנו לאטיטוד, שברולט מאליבו.
מחיר – החל מ – 169,900 ש"ח לגרסת 2.0 ל' Luxury ועד 255,000 ש"ח לגרסת 2.4 ל' Executive. גרסת הבסיס זולה ביחס למתחרות, אך גם יותר עניה באבזור ולרוב פחות מודרנית.