אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

ג'יפ צ'ירוקי

כללי – הדור החמישי של ג'יפ צ'ירוקי, רכב פנאי-השטח הבינוני מבית פיאט-קרייזלר, הוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בניו יורק בשנת 2013, והחל להימכר בנובמבר אותה השנה כמודל 2014. בניגוד לדור הרביעי של הצ'ירוקי, שקיבל את הכינוי "ליברטי", הדור החמישי כבר אינו נקרא כך. כחלק מהמיזוג של פיאט וקרייזלר, פלטפורמת הצ'ירוקי מבוססת על דודג' דארט.  הצ'ירוקי החדש מכוון גבוה והוא ממוצב אל מול רכבי פנאי-שטח פרימיום אחרים, כגון אודי Q5 וב.מ.וו Q3. בשונה מהם, לצ'ירוקי יש גם יכולות שטח מוכחות (על כך בהמשך). אלינו הגיע הדור החמישי בספטמבר 2014.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  ג'יפ צ'ירוקי מגיע עם גרסת הנעה אחת בלבד. מדובר במנוע בנזין V6 בנפח 3.2 ל' שמפיק 271 כ"ס ומומנט של 32 קג"'מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 9! הילוכים. השילוב של מנוע ותיבת ההילוכים המתקדמת יוצר יחידת הנעה חזקה וגמישה, שיודעת להריץ את האמריקאית מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 7.6 שנ', ולמהירות מירבית של 209 קמ"ש. בהחלט ביצועים נאים.

צריכת דלק ג'יפ צ'ירוקי – למרות התיבה מרובת ההילוכים, עדיין מדובר במנוע V6 אמריקאי שאוהב ללגום דלק. היצרן מצהיר על צריכה ממוצעת של 10 ק"מ/ל', אך אנו מעריכים שבחיים האמיתיים צריכת הדלק תעמוד על 7 ק"מ/ל'. שתיין ביחס למתחרות מאירופה.

עיצוב – אין ספק שהדור החמישי משדרג בצורה ניכרת את אלמנט העיצוב. ג'יפ צ'ירוקי הוא רכב נאה מאוד, מושך מבטים ומסובב ראשים. הגריל בחזית דומה לגרנד צ'רוקי והפנסים הכפולים משווים לו מראה עתידני. חלקו האחורי של הרכב קצת יותר סולידי.

בטיחות – ג'יפ צ'ירוקי משיג ציונים גבוהים במבחני הריסוק של EuroNcap, לרבות תוצאה של 92% בהגנה על מבוגרים. מעבר לכך, יש לו שלל מערכות עזר לבטיחות אקטיבית כגון בקרת גלישה במדרון מערכת שיודעת לזהות מוקדם סכנה ומכינה את הרכב להתנגשות, מערכת לייבוש בלמים, מערכת הגנה מפני "צליפת שוט" ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – הדור החמישי של ג'יפ צ'ירוקי ארוך ב – 13 ס"מ מהדור הקודם . הדבר בא לידי ביטוי גם במרווח הפנים בתא הנוסעים, שהוא מצויין לכל הדעות, ויודע להכיל 5 מבוגרים בקלות. איכות החומרים ברמה גבוהה וכך גם איכות ההרכבה. נפח תא המטען עומד על 512 ל', מקביל לרכבי פרימיום, וכאשר נקפל את המושבים האחוריים מתקבל מרווח של מכונית מסחרית. הצ'ירוקי נמכר ב – 3 רמות אבזור, שכבר ברמה הבסיסית רשימת האבזור ארוכה כאורך המרחק בין מאמריקה לישראל, והיא כוללת בין היתר משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ומערכת ניווט.

נוחות והתנהגות נסיעה – הדור החמישי מציג שיפור גדול ביכולת הדינמית של ג'יפ צ'ירוקי  על הכביש כנראה בשל המעבר משלדת סולם וסרן חי לשלדת הנעה קדמית ומתלה רב חיבורי. מצד שני המעבר הזה פגע ביכולת הטבעית בנסיעה בשטח והאמריקאים בחרו להתמודד עם זה באמצעות מערכות טכנולוגיות לרוב. שלושת רמות האבזור עושות שימוש בהנעה קבועה לכל הגלגלים ובקרת גלישה במדרון. שתי רמות הגימור הבכירות מקבלות גם הילוך כוח בעוד שרמת האבזור Trailhawlk שמיועדת לשטח מקבלת גם נעילה דיפרנציאל אחורית מערכת לקביעת מהירות הנסיעה בשטח ומערכת לנסיעה בשטח סלעי. לסיכום יכולת השטח ניתן לומר שיכולת השטח של ג'יפ צ'ירוקי עולה עשרת מונים על מתחריו הישירים (אם כי הוא נופל מרכבי פנאי גדולים כגון טויוטה לנד קרוזר ומיצובישי פאג'רו).

רכבים מתחריםאאודי Q5, אינפיניטי QX50, ב.מ.וו X3, ב.מ.וו X4, וולוו XC60, לנדרובר ריינג' רובר איווק, לקסוס NX, מרצדס GLK, קאדילק SRX.

מחיר – 269,000 ₪ לגרסת Longitude ,  309,000 ₪ לגרסת Trailhawlk ועד 319,000 ₪ לגרסת Limited.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט