ב.מ.וו סדרה 5
כללי – הדור השישי של ב.מ.וו. סדרה 5 הוצג לראשונה בנובמבר2009, אך החל להימכר בעולם כמודל 2010, וכך גם אצלנו. נחשבת ע"י רבים כמכונית הסאלון הטובה ביותר זה שנים. הסדרה 5 כוללת 3 תצורות – סדאן (בעלת שם הקוד F10), תצורת סטיישן שקיבלה את שם הקוד F11, וניתן לקרוא עליה בדף שלב.מ.וו. סדרה 5 סטיישן, ותצורת גראן טוריסמו שקיבלה את הקוד F07 וניתן לקרוא עליה בדף שלב.מ.וו. סדרה 5 GT. יכולת דינמית מדהימה, לצד יוקרה גרמנית משובחת, עושים אותה גם 40 שנה לאחר שהוצגה, כאחת המשובחות בקטגוריה.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – הדור השישי של ב.מ.וו. סדרה 5 משווק בעולם בלא פחות מ – 11 גרסאות מנוע. לארץ הגיעו 4 גרסאות. הבסיסית ביותר עונה לשם 520i והיא בעלת מנוע בנפח 2.0 ל' טורבו בנזין שמפיקה 184 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ. גרסת 528i עושה שימוש במנוע בנפח זהה, שיודע להפיק 245 כ"ס ו – 35.7 קג"מ, שיודעת להריץ את הבווארית ב – 6.3 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. יחידת המנוע השלישית היא ה – 535i, שעושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ל', בעל 306 כ"ס ו – 40.8 קג"מ, עם 5.9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 250 קמ"ש. כל שלושת גרסאות המנוע הללו נמצאות גם ב.מ.וו סדרה 3. מהירות. הגרסה הבכירה של סדרה 5, עונה לשם 550i, והיא בעלת מנוע טורבו בנזין עוצמתי במיוחד בנפח 4.4 ל', עם 66 קג"מ, שיודע להאיץ את המכונית ב – 4.6 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. מרשים בהחלט! אגב, מנוע זה נמצא גם ב.מ.וו סדרה 7. כל גרסאות המנוע מקבלות את תיבת ההילוכים האוטומטית-טיפטרוניק החדשה של היצרן, בעל 8 הילוכים. מעבר לנתונים היבשים, מיותר להאריך על המנועים הללו. כל אחד ואחד מהם, נחשב ליצירת מופת טכנולוגית.
צריכת דלק – בדומה לסדרה 3 , גם ב.מ.וו. סדרה 5 עברה למנועים בעלי 4 צילנדרים (להוציא את ה – 535i). מדובר במנועים מתקדמים מאוד טכנולוגית שמתיישרים עם תקני זיהום האוויר החדשים, ואף משדרגים את צריכת הדלק בצורה משמעותית. לשדרוג המנועים מצטרפת מערכת "עצור וסע" וכמובן תיבת ההילוכים החדשה של הקונצרן. נתוני יצרן מספרים לנו כי ה –520i צורכת בממוצע 15.2 ק"מ/ל', ובחיים האמיתיים כ – 10.5 ק"מ/ל'. צריכת הדלק הממוצעת ב – 528i היא 14.9 ק"מ/ל', אנו מניחים שצריכת הדלק האמיתית תהיה נמוכה מ – 10 ק"מ/ל'. נתוני צריכת הדלק של ה–535iפחות טובים 12.8 ק"מ/ל' בתנאי מעבדה, בעוד שבחיים האמיתיים הם היא תצרוך 6.8 ק"מ/ל'. ולבסוף, הגרסה הבכירה 550i תצרוך עפ"י היצרן כ – 11.3 ק"מ/ל'. לגבי הצריכה האמיתית, אנו מניחים שהיא לא באמת מעניינית את מי שהוציא הרגע 720,000 ₪ על מכונית.
עיצוב – לדעתנו הדור השישי של ב.מ.וו. סדרה 5, נראה טוב יותר מהדור הקודם. זו כנראה החזית המחודדת יותר, או הצדודית הנמוכה. בכל מקרה היא ממשיכה לשדר יוקרה גרמנית במיטבה.
בטיחות –בטח לא נפתיע אתכם שנכתוב שמדובר באחת המכוניות היותר בטוחות שנוסעות על הכביש. מעבר לציונים הגבוהים במבחני הריסוק הפסיביים (שמירה על מבוגרים וילדים), ב.מ.וו. סדרה 5 מקבלת את הציון העגול 100% במבחן של עזרי הבטיחות האקטיביים. רשימת העזרים הללו היא בלתי נגמרת וכוללת בין היתר מערכת מצלמות היקפיות, מערכת עזר לחניה ועוד.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור –תא הנוסעים מלוקק בכל זווית שנסתכל עליו, והוא מרווח דיו להסיע 5 נוסעים בנוחות. כל פרט ופרט עבר מחשבה מעמיקה של מהנדסי החברה, בכדי לבחון האם הדברים נחוצים, ובמידה וכן, כיצד לעשותם בצורה הנוחה ביותר למשתמש. בקיצור, ב.מ.וו במיטבה. עם תא מטען בנפח 520 ל', לא יחסר לכם מקום לקניות בסופר.
נוחות והתנהגות נסיעה –נכון שבדור השישי החדות הדינמית נפגמה במקצת, אך עדיין מדובר במכונית נהדרת לגודלה, שמציעה נוחות נהיגה ברמות הגבוהות ביותר, בעלת יכולות גיהוץ כביש אבסולוטיות, ובד בבד יודעת לספק גם הנאה מנהיגה. הסדרה 5 מצוידת במערכת Driving Experience Control שמספקת 3 תכניות נהיגה שכל אחת מהן משנה את אופי המכונית בהתאם לדרישות הנהיגה.
רכבים מתחרים –אודי A6,אינפיניטיQ70, וולוו S80, יגואר XF, לקסוס GS450h, מרצדס E קלאס.
מחיר – החל מ –385,000 ₪ לגרסת 520iBusiness ועד 727,000 ₪ לגרסת 550i ברמת אבזור Premium.