אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

ב.מ.וו סדרה 1

כללי – הדור השני של ב.מ.וו. סדרה 1 הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט בשנת 2011, והחלה להימכר בהמשך אותה השנה. הסדרה 1 נחשבת לסדרה הזולה ביותר של היצרן הגרמני. היא נמכרת בעולם במגוון רחב של וורסיות, בין היתר בתצורת 3 ו – 5 דל', בהנעה קדמית, אחורית וכפולה, ולא פחות מ – 10 סוגי מנועים שונים, בנזין ודיזל. אצלנו הדור השני של ב.מ.וו. סדרה 1 החל להימכר במהלך 2012 והוא מוצע במגוון רחב של דגמים.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  כאמור, ב.מ.וו. סדרה 1 נמכרת במגוון רחב של מנועים בעולם, אך בארץ המגוון צמומצם יחסית. יחידת הכוח הבסיסית ביותר מגיעה בנפח מנוע של 1.6 ל' טורבו בנזין (116i) שמייצרת 136 כ"ס ו – 22.4 קג"מ. יחידת המנוע הבאה בתור זהה בנפחה לבסיסית, אך מספקת 170 כ"ס (118i) ב – 25.5 קג"מ, שמאיצים את הבווארית הקטנה ב – 7.4 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. על גרסת הביצועים העונה לשם ב.מ.וו M1, יפורט בהמשך בפרק נפרד. שתי גרסאות המנוע משודכות לתיבות הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים או אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 8 הילוכים. שתי הגרסאות מונעות בהנעה אחורית מהנה. כל השילובים של מנוע ותיבת הילוכים, מספקים ביצועים טובים וחזקים, בטח עם תיבת ההילוכים המודרנית מתומנת ההילוכים של קונצרן ב.מ.וו.

צריכת דלק –  צריכת הדלק של ב.מ.וו. סדרה 1 סה"כ טובה. השילוב של מנועי טורבו בנזין מודרניים וחזקים עם תיבת הילוכים האוטומטית ומערכת "עצור וסע" בכל הדגמים, מספקים צריכת דלק טובה, למרות שנסיעה בסדרה 1 לא מעודדת נסיעה אקונומית. צריכת הדלק הממוצעת עפ"י היצרן ב – 116i, הדגם הידני היא 17.5 ק"מ/ל' (חיים אמיתיים 13.9 ק"מ/ל'), בעוד שתיבת ההילוכים האוטומטית תספק צריכת דלק ממוצעת עפ"י היצרן של 17.2 ק"מ/ל', ובחיים האמיתיים כ – 12.8 ק"מ/ל'. סביר בהחלט. נתוני צריכת הדלק של ה– 118i לא רחוקים מאחותה הקטנה. בעוד שצריכת הדלק המוצהרת של ה– 118i הידנית עומדת על 16.9 ק"מ/ל' (13.4 ק"מ/ל' בחיים האמיתיים), הדגם האוטומטי מציג צריכת דלק טובה אף יותר מהידני, והיצרן מצהיר על 17.2 ק"מ/ל' בממוצע (טוב ב – 0.3 ק"מ/ל' ביחס לדגם הידני). אגב, בחיים האמיתיים, צריכת הדלק של שניהם זהה.

עיצוב – עיצוב הדור השני התפתח אבולוציונית מזה של הדור הראשון. הדור השני נראה שרירי הרבה יותר, בעל נוכחות גדולה יותר וחזית שמיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של החברה. סה"כ מדובר במכונית מאוד נאה שמשדרת את מה שהיא מנסה לשדר – עוצמה (בקטנה) לצד יוקרה.

בטיחות – עם 5 כוכבי בטיחות וציונים גבוהים במבחני הריסוק של ה – EuroNCAP, בין היתר ציון גבוה בעזרי בטיחות אקטיביים (86%), מדובר במכונית בטוחה ליושביה.  לב.מ.וו. סדרה 1 יש 6 כריות אוויר, מערכות עזר רבות לבלימה, חיישני לחץ אוויר ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – ב.מ.וו. סדרה 1 נמכר בתצורת 3 ו – 5 דל'. מרחב הפנים טוב משמעותית מהדור הקודם, בשתי התצורות, אם כי חשוב להבין שלא מדובר במרווח של מכונית משפחתית ראויה. איכות החומרים טובה מאוד, עיצוב תא הנוסעים נעים לעין ומזמין, וגרסאות הבסיס מספקות אבזור ברמת סטנדרטית בלבד (לפחות יש בקרת אקלים גם בגרסת הבסיס, בניגוד לאלפא רומיאו ג'ולייטה שנמכרת גם בגרסת מזגן מכאני). כמובן שככל שתשקיעו יותר כסף, רמת האבזור תעלה פלאים.   תא המטען בנפח 360 ל' סביר לקטגוריה.

נוחות והתנהגות נסיעה – ביחס לדור הקודם, עושה רושם שה"בימר" הקטנה קצת יותר רכב. למרות זאת, השימוש בהנעה אחורית, ההיגוי החד והשלדה המדוייקת, כנראה שעדיין מותירים אותה כמכונית הכיפית ביותר בקטגוריה.

רכבים מתחרים – אודי A3, וולוו V40, לנצ'יה דלתא, לקסוס CT200h, מרצדס A  קלאס,  וסיטרואן DS4.

מחיר – החל מ – 170,500 ₪ לגרסת 116i ידנית ועד 216,500 ש"ח בגרסת 118i ברמת אבזור Luxury (ראה הרחבה על ב.מ.וו. M1).

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט