אלפא רומיאו ג'ולייטה
כללי – ההיסטוריה של אלפא רומיאו ג'ולייטה הולכת אחורה עד שנת 1962, כשהיצרן האיטלקי הציג לראשונה במילנו את המשפחתית-קומפקטית המפורסמת. הג'ולייטה הוותיקה כיכבה כ – 16 שנים, עד שהופסק ייצורה. הדור החדש של אלפא רומיאו ג'ולייטה, שמחליף את אלפא רומיאו 147, הוצג לראשונה בתערוכה הבינלאומית בג'נבה, במרץ 2010. הג'ולייטה עושה שימוש בפלטפורמת "Fiat compact platform" שנקראת גם C-Evo, ועושות בה שימוש גם פיאט בראבו, פיאט סטילו ולצ'יה דלתא. מספרים שבקונצרן פיאט הושקעו מעל 100 מיליון יורו בתכנון הפלטפורמה. ב – 2014 אלפא רומיאו ג'ולייטה עברה מתיחת פנים קלה, שכללה גם שדרוג מסויים במנועים ובצריכת הדלק. הדור הנוכחי של הג'ולייטה החל להימכר אצלנו בשנת 2010.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – אלפא רומיאו ג'ולייטה משווקת בארץ בשלוש גרסאות מנוע. גרסת המנוע הבסיסית בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין, מפיקה 120 כ"ס ומומנט של 21 קג"מ. אל תטעו בנתון שלכאורה צנוע, היא תשאיר הרבה אבק ליפניות וקוריאניות בעלי נפח מנוע גדול בהרבה. מדובר במנוע שהכוח בו מגיע מסל"ד מאוד נמוך, ללא בורות. גם גרסת המנוע השנייה בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין, שמפיקה 170 כ"ס ומומנט של 25.4 קג"מ, מה שמריץ את היפייפיה האיטלקית ב – 7.8 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. מדובר במנוע חזק וזריז, הטורבו נכנס לפעולה מיד, ורק ב – 5500 סל"ד הוא מתחיל להיחנק, אך אין צורך להגיע לשם. גרסת הקצה של עונה לשם אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק. מדובר בגרסת ביצועים שמצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.75 ל', שמספק 235 כ"ס ומומנט מרשים של 34.6 קג"מ, שמאיץ את הג'ולייטה ב – 6.8 שנ/ מ – 0 ל – 100 קמ"ש. להשלמת יחידות הכוח, כל שלושת גרסאות המנוע משודכות לתיבות הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים, או תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים.
צריכת דלק אלפא רומיאו ג'ולייטה – צריך לזכור שרכבי אינם מעודדים את הנהגים לנהיגה חסכונית. עפ"י נתוני יצרן, הגרסה הבסיסית, בשידוך תיבת הילוכים ידנית צורכת כ – 15.6 ק"מ/ל', שהצריכה האמיתית עומדת על 12.5 ק"מ/ל'. גרסת 1.4 ל' בעלת 170 כ"ס, מצויידת במנגנון "עצור וסע", מספקת נתון של 17.5 ק"מ/ל' בממוצע, עפ"י נתוני יצרן (אמיתית 12.5 קמ"/ל'), והגרסה הרובוטית צורכת עפ"י נתוני היצרן בממוצע כ – 19.6 ק"מ/ל', בעוד שבחיים האמיתיים הרבה יותר נמוך – 12 ק"מ/ל'. גרסת הקצה, אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק, צורכת עפ"י נתוני היצרן 14.2 ק"מ/ל', אך בפועל היא תלגום מתחת ל – 10 ק"מ/ל'.
עיצוב – אלפא רומיאו ג'ולייטה שואבת השראה מאלפא C8 קומפטיציונה, שנחשבת לאחת היצירות המוטוריות היותר יפות שנוצרו בארץ המגף. לדעתנו מדובר באחד הרכבים היפים שנעים בכבישי ארצנו. הג'ולייטה נראית מיוחדת מכל אחת ממתחרותיה, ובטח לא ברת השוואה למשפחתיו-קומפקטיות מזרח אסייתיות.
בטיחות – מכוניות אלפא רומיאו בד"כ שומרות על רמת בטיחות מאוד גבוהה. גם אלפא רומיאו ג'ולייטה ניצבת בסקאלה הגבוהה עם 5 כוכבי בטיחות וציונים גבוהים במבחן הריסוק של ה –EuroNCAP. יש לה 6 כריות אוויר, כל מערכות העזר לבלימה, חיישני לחץ אוויר ועוד.
תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מרחב הפנים באלפא רומיאו ג'ולייטה סביר לקטגוריה, אם כי יש לקחת בחשבון שהיא צפופה מאחור. עיצוב תא הנוסעים מאוד הולם את רוח החברה, אך איכות החומרים אינה אחידה ולעיתים לא עומדת בציפיות של רכב במחיר כ"כ יקר. האבזור הבסיסי כולל את כל המרכיבים הסטנדרטיים בני ימינו (למרות שהתפלאנו להיפגש במזגן רגיל בדגם הבסיסי), אך הוא הולך ומשתפר ככל שתעלו ברמת האבזור. תא המטען בנפח 350 ל' קטן יחסית.
נוחות והתנהגות נסיעה – הג'ולייטה יודעת לספק פאן מוטורי, בעיקר הדגמים החזקים יותר. ההגה מתקשר טוב עם הנהג, והמתלים לא מתקשים להתמודד בתחלואי הדרך, וגם אם תחליטו קצת ללחוץ עליהם, הם לא יאבדו את הראש. גם בג'ולייטה, בדומה אלפא רומיאו מיטו, ישנו בורר DNA שמאפשר לבחור את מצב הנהיגה המועדף עליך.
רכבים מתחרים –אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, וולוו V40, לנצ'יה דלתא, לקסוס CT200h, מרצדס A קלאס, וסיטרואן DS4.
מחיר – החל מ – 165,900 ₪ לגרסת, 1.2 ל' ידני טורבו בנזין ועד 239,900 ש"ח לגרסת 1.75 ל' טורבו בנזין רובוטית תלתן ירוק.