אאודי Q5
אודי Q5, רכב בסגמנט הפנאי – שטח, מאובזר וטכנולוגי יותר, עיצוב עדכני ותא נוסעים משופר – מעתה בארץ / דורון כהן
הדור השני לרכב הפנאי המוצלח של אודי והמתחרה בדגמי ב.מ.וו X3, מרצדס GLC משווק בישראל עם שלושה מנועים, דיזל אחד ושני מנועי בנזין, בהספקים שבין 190-252 כ"ס , ובגרסה הספורטיבית SQ5 מנוע V6המצויד ב – 354 כ"ס.
אודי Q5 החדש הינו דגם עדכני ומשופר, המבוסס על פלטפורמת MLB המודולרית החדשה של אודי המשמשת גם את ה- Q7 החדש ועוד. המרכב החדש אפשר ליצרן להפחית ממשקל הדגם כ- 90 ק"ג בהשוואה לדגם היוצא.
מנועים
אודי Q5 החדש משווק כאמור עם שני מנועים בנזין ומנוע דיזל אחד, חדשים וחסכוניים באופן משמעותי וביחס לדגמים הקודמים, ומשודכים כסטנדרט למערכת הנעה כפולה קוואטרו.
מנוע ה- 2.0TFSI שבדגם מייצר הספק מרבי של 252 כ"ס בין 5000-6000 סל"ד ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים S-tronic החדשה (מצמד רטוב) ולהנעה כפולה קוואטרו כסטנדרט. התאוצה אם כך נאמדת ב – 6.3 שניות ( 0-100 קמ"ש ), ומהירות מרבית של 237 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.9 ק"מ לליטר.
SQ5 הספורטיבי לעומת זאת, מצויד במנוע 3.0 ליטר V6 טורבו, עם הספק מרבי של 354 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ המתקבל בין 1,350 ל-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' ומעבר כוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה קוואטרו. התאוצה עומדת על 5.4 שניות 0-100 קמ"ש, נתון הזהה ל- SQ5 היוצא (354 כ"ס ו-47.0 קג"מ). המהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.0 ק"מ לליטר.
דגם הדיזל של ה- Q5 החדש מצויד במנוע 2.0TDI , בהספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים S-tronic ולהנעה כפולה והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות, מהירות מרבית של 218 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר – קשוח משהו…ויחד עם זאת מצביע על חסכון משמעותי בתצרוכת הדלק.
מידות
מידות הדגם עומדת על 4.66 מטר אורך, 1.89 מטר רוחב, 1.66 מטר גובה ובסיס גלגלים עומד על 2.82 מטר. Q5 החדש ארוך יותר ב- 20 מ"מ מהדגם היוצא, רחב וגבוה ממנו ב-10 מ"מ. לבסיס הגלגלים נוספו 13 מ"מ.
פתיחה של דלת תא המטען מאפשרת מבט לתא מטען גדול בנפח של 550-610 ליטר, בהתאמה למיקום המושבים מאחור הנעים על מסילה שעם קיפולם, מתקבל נפח משמעותי של 1,550 ליטר. בדגמים המצוידים במתלי אוויר אחוריים, המרכב מונמך באופן אוטו' עם פתיחת דלת תא המטען המאפשרת גישה נוחה יותר – זאת מעבר לנוחות הנסיעה המשופרת אותה מאפשרת מערכת המתלים המסופקת כאופציה.
תא הנוסעים
תא הנוסעים החדש לא רק מרווח ואיכותי יותר מזה היוצא, אלא גם מודרני וטכנולוגי יותר משמעותית ביחס לדגם הקודם. רמת האבזור כוללת, בין היתר: מולטימדיה MMI עם מסך "7 מרכזי, כניסת USB וקורא כרטיסי SD, דיבורית BT, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטח מת, אור גובה אוטומטי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם, בקרת שיוט, מושבים קדמיים חשמליים, חישוקי סגסוגת "18, פנסי קסנון קדמיים ואחוריים LED, חיישני תאורה וגשם, חיישני חנייה מקוריים עם חיווי ומצלמה אחורית, ריפודי עור משולב ועוד.
כאופציה, ניתן להוסיף שתי חבילות: Teck Pack המוסיפה את לוח המחוונים הווירטואלי של אודי (מסך "12.3), כולל מערכת ניווט, ממשק מורחב למכשירים סלולריים וחבילת תאורה פנימית. החבילה השנייה היא חבילת Luxury המוסיפה חישוקי "19, פתיחה חשמלית לתא המטען, חבילת עור מורחבת ופנסים ראשיים בטכנולוגיית LED ועוד.
לסיכום
מדובר ברכב איכותי ביותר מבית מדרשה של אאודי.
ניב אורון, מנהל חטיבת Audi בצ'מפיון מוטורס מצוטט כאומר: "הדור השני של הקרוסאובר הפופולרי לוקח את הטוב ביותר צעד נוסף קדימה ומציע מנועים חדשים, חזקים וחסכוניים מאי פעם. מרחב הפנים שודרג, והוטמעו בו אבזור עשיר ומערכות בטיחות מהמתקדמות בעולם כסטנדרט. ה-Q5 משלב באופן מושלם בין גודל, ביצועים ופונקציונליות ומציע את החבילה הטובה ביותר הקיימת כיום בסגמנט הפנאי שטח".
עלויות
2.0TFSI – החל מ-355,000 שקל
2.0TDI – החל מ-345,000 שקל
SQ5 – החל מ-519,000 שקל
תוספת לחבילת לקשרי – 29,900 שקל או 54,900 בדגם SQ5 (חבילה שונה), תוספת לחבילת טק-פאק – 24,900 שקל