אאודי A6
כללי – הדור הרביעי של אאודי A6, מכונית הסאלון של היצרן הגרמני, החלה את שיווקה באירופה ברבעון הראשון של 2011, ומיד לאחר מכן החלה להימכר בשאר חלקי העולם, בין היתר גם אצלנו. במהלך 2014 עברה אאודי A6 מתיחת פנים, שכללה שינוי ויזאולי במס' אלמנטים וכן חידוש בליין המנועים. מבחינת המידות, אין שינוי גדול, והוא בעיקר מתבטא בגידול ברוחב המכונית, דבר שתרם למרווח הפנים, שגם קודם לכן היה מצויין. מעבר לכך, ה – A6 ממשיכה את התחרות הבלתי נגמרת מול המתחרות מבית – ב.מ.וו. סדרה 5 ומרצדס E קלאס. בארץ האודי A6 משמשת כמכונית שרד של שרי הממשלה.
מנוע תיבת הילוכים וביצועים – בדומה לשאר דגמי החברה, גם אאודי A6 משווקת בעולם במגוון רחב מאוד של גרסאות מנוע. אלינו היא הגיעה רק עם 3 גרסאות מנוע. לפני מתיחת הפנים, הגרסה הבסיסית הייתה בנפח 2.0 ל' טורבו בנזין ( 180 כ"ס), ששודך לתיבה רציפה. לאחר מתיחת הפנים, באאודי הציגו מנוע חדש בנפח 1.8 ל' טורבו בנזין. הנפח קטן ב – 200 סמ"ק וההספק צמח ב – 10 כ"ס. לזה מצטרף מומנט בשרני של 32 קג"מ. אל תזלזלו במנוע הזה. למרות שמדובר רק ב – 1.8 ל', הוא מזניק את הרכב מ – 0 ל – 100 ב – 7.9 שנ' בלבד, ומייצר תאוצות ביניים מצויינות שעלולות לסבך אתכם עם החוק. גרסת הביניים עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ל', בעל 252 כ"ס ו – 37.7 קג"מ, שיודע להאיץ את הגרמנייה ב – 6.7 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. גרסת המנוע הבכירה כוללת מנוע בנפח 3.0 ל' טורבו בנזין, משושה בוכנות, שמספק 333 כ"ס, ומומנט של 44.9 קג"מ עוקר אספלטים. מדובר במנוע שמעיף את האאודי A6 ב – 5.1 שנ' בלבד למיאוץ הקלאסי מ – 0 ל – 100 קמ"ש. כל שלוש גרסאות המנוע משודכות לתיבת הילוכים רובוטית DSG של קונצרן פולקסווגן. בקיצור, בכל אחת מגרסאות המנוע, הביצועים מצויינים.
צריכת דלק – כל אחת מהגרסות מציגה צריכת דלק טובה ביחס לנפח ולאופי המנוע. גרסת 1.8 ל' מצהירה על 17.5 ק"מ/ל', אם כי בחיים האמיתיים זה יעמוד על 10.5-11 ק"מ/ל'. גרסת ה – 2.0 ל' מצהירה על 16.9 ק"מ/ל', וגם אצלה צריכת הדלק האמיתית תציג נתונים דומים לגרסה הקטנה. לגבי גרסת המנוע הבכירה בנפח 3.0 ל' של אודי A6, הגרמנים מצהירים על 13.5 ק"מ/ל'. לגבי צריכת הדלק האמיתית… טוב, זה לא באמת מעניין את מי שהוציא 560,000 ₪ על הרכב.
עיצוב – למרות שבאאודי ממשיכים לדבוק בקו העיצוב שמשלב סולידיות לצד יוקרה (בניגוד אגב לדוגמא בב.מ.וו שמרשים לעצמם להיות יותר נועזים), עדיין הדור הרביעי של ה – A6, מציע שדרוג גדול ביחס לדור הקודם. בין אם זה תווי הפנים שבחזית, שמציעים מראה יותר קרבי ומאיים, ובין אם זה הפרופיל שמזכיר במעט את אודי A7, או שמא זה אחורי הרכב, שמוסיף עוד לתחושת הפיוקרה הגרמנית. בקיצור, מכונית שמשדרת בדיוק את מה שהיא נועדה לשדר.
בטיחות – באאודי דווקא התקמצנו בעזרי בטיחות, ולכן קיבלו ציון של 86% בלבד בסעיף זה (למרות שהציון במבחני הריסוק של EuroNCAP הוא 5 כוכבים). ראשית, היא מאובזרת רק ב – 6 כריות אוויר (לא מספיק למכונה כ"כ יקרה). שנית, ה – A6 נעדרת מערכת לשמירת מרחק, חיישני חניה קדמיים ועוד כמה מערכות מתוחכמות שמבדילות בין השמנה והסלטה לבין פשוטי העם. היא זכתה ב – 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP ויש לה 6 כריות אוויר (אפשר להוסיף עוד).
תא נוסעים, תא מטען, ואבזור – תא הנוסעים מרווח מאוד, כדי שיכיל את מיטב שרינו עבי הכרס, אם כי עושה רושם שדווקא מאחור הוא הצטמצם במעט, בשל תצורת הקופה-סדאן שהיא קיבלה מאחור. מעבר לכך, הכל כ"כ מוקפד בתוך תא הנוסעים, כל מתג וכל תפר עור באיכות כ"כ גבוהה, שאין לנו מה להוסיף חוץ מלהתפעל. תא המטען בנפח 530 ל' גדול ומרווח, אם כי ניתן למצוא משפחתיות עם נפת תא מטען גדול יותר.
נוחות והתנהגות נסיעה – מעבר לכך שמדובר ברכב מאסיבי שדבוק לכביש ברוב מצבי הנסיעה השפויים, מדובר במכונת נהיגה משובחת מהזן הטוב ביותר שהקטגוריה והטכנולוגיה יכולה להציע. ה – A6 יודעת להתמודד בצורה מעוררת כבוד עם כל סוגי הנהיגה. שום דבר לא חודר פנימה, לא רעשים, לא פגעי הדרך, הכל למען השקט והשלווה של המנהל או השר שיושבים מאחור. עם מכונית שכזו, לא ברור מי נהנה יותר, השר שיושב מאחור או הנהג שיושב מלפנים.
רכבים מתחרים – אינפיניטי Q70, ב.מ.וו. סדרה 5, וולוו S80, לקסוס GS300, לקסוס GS300h, לקסוס GS450h, מזארטי גיבלי, מרצדסE קלאס, קאדילק CTS.
מחיר – החל מ – 389,900 ₪ לגרסת 1.8 ל' טורבו בנזין ועד 560,000 ₪ לגרסת 3.0 ל' טורבו בנזין Luxury.