אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

וולוו S60

כללי – הדור השני של וולוו S60, מכונית המנהלים פרימיום של היצרן השבדי, הוצגה לראשונה כמכונית קונספט כבר במהלך שנת 2009 בכמה תצוגות רכב בינלאומיות, אך הייצור הרשמי החל באירופה  בשנת 2010, ובאמריקה הצפונית שנה לאחר מכן. ה – S60 נחשבת על ידי רבים כמכונית הבטוחה בעולם, ועל כך נרחיב בסעיף הבטיחות. הדור השני ב- S60 שייך לדור המכוניות החדש של היצרן השבדי, שהעיצוב בו הוא חלק חשוב, לא פחות מהבטיחות. במהלך 2014 וולוו S60 עברה מתיחת פנים. בדומה לאירופה, גם אצלנו הדור השני החל להימכר בשנת 2010. בדור הנוכחי, בוולוו עשו מהלך לטעמנו מבריק. מדובר ברכב שלכאורה מתחרה ביצרנים הגרמנים, אך מתומחר קצת מעל היצרנים העממיים, כגון יונדאי וטויוטה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  כיאה למכונית שמתיימרת להוות אלטרטנטיבה לאאודי A4, ב.מ.וו. סדרה 3 ומרצדס C קלאס, ה – S60 מציעה מגוון רחב של יחידות הנעה (7 מנועים ו – 3 סוגי תיבות הילוכים). אההה, זהו, שאצלנו ה – S60 מוצעת ב – 3 גרסאות מנוע ו – 2 סוגי תיבות הילוכים בלבד. גם לא רע! הגרסה הבסיסית מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ל' (T4) שמפיק 180 כ"ס, מנוע זהה לזה שפגשנו בוולוו V40. עם מומנט מירבי של 27.5 קג"מ, מדובר במנוע חזק וגמיש, שיודע להאיץ את המכונית הכבדה ב – 9 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. גרסת הביניים החלה את שיווקה באירופה ובארץ בשנת 2014. מדובר במנוע חדש טורבו בנזין בנפח 2.0 ל' T5, שמפיק כ – 245 כ"ס ו – 35.6 קג"מ. היחידה המוגדשת הזו יודעת להטיס את השבדית מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 6.3 שנ' בלבד. זאת ועוד, למנוע המשובח הזה מושדכת תיבת הילוכים חדשה , אוטומטית-טיפטרוניק עלת 8 הילוכים. אין ספק שמדובר ביחידת הנעה משובחת שעומדת בקו אחד עם אלה של אאודי A4  וב.מ.וו סדרה 3 (רק שעליהן תשתלם עוד 70,000 ש"ח). לרעתה של וולוו S60 את ההנעה הקדמית, ביחס למתחרות שעושות שימוש בהנעה אחורית או כפולה. גרסת המנוע הבכירה כבר אינה חדשה. מדובר גם במנוע טורבו בנזין T6 בנפח 3.0 ל', שמפיק 304 כ"ס עוצמתיים, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. גרסת מנוע זו יודע להאיץ את ה – S60 ב – 6.1 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. דווקא גרסה זו מגיעה עם הנעה כפולה.

וולוו S60 צריכת דלק – השבדים מצהירים כי צריכת הדלק הממוצעת בגרסת הבסיס עומדת 13.8 ק"מ/ל', אך בחיים האמיתיים היא תצרוך 11.7 ק"מ/ל' סבירים בהחלט. גרסת הביניים, שהיא הגרסה שהיצרן שם בחזית המכירות, מצהירה על צריכת דלק של 16.9 ק"מ/ל' מרשימים. ואנו מתרשמים עוד יותר כאשר בחיים האמיתיים יחידת ההנעה המצויינת הזו צורכת 1:12-13 ק"מ/ל'. מרשים בהחלט. הגרסה הבכירה בעלת מנוע 3.0 ל', ידועה כלוגמת בנזין משובחת, עם 10.1 ק"מ/ל' מוצהרים, סביר להניח שהצריכה האמתית תהיה נמוכה ב – 20-30% לפחות. אז בהחלט תשקלו את גרסת הביניים.

עיצוב – כפי שכבר כתבנו, וולוו S60 שייכת לשפה העיצובית החדשה של המותג השבדי. לא עוד מכונית רופסת, לא עוד מכונית עגולה, אלא עיצוב מודרני, קרבי, בעל נוכחות. ה – S60 יודעת לשלב בין עיצוב כוחני לצד תחושת פרימיום. עם נשמיט את הסמל מכל מתחרותיה, לטעמנו היא לא נופלת מהן בפאן העיצובי.

בטיחות – וולוו S60 לא נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap, אך במבחני הריסוק האמריקאיים של ארגון iihs, היא נבחנה וקיבלה את הציונין הגבוה בכל אחד ממבחני הריסוק. לזה נוסיף את העובדה שהיא מצויידת כמעט בכל עזרי הבטיחות שאתם רק יכולים לחשוב – מערכת אזהרת התנגשות, מערכת הגנה מפני "צליפת שוט", מערכת שמנטרת מצבי עומס בנהיגה, מערכת לזיהוי רכב בשטח מת, מערכת אזהרה למעבר נתיב, מערכת בבקרת יציבות ועוד ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – כרכב מנהלים-פרימיום, תא הנוסעים מאוד מרווח ומבודד מרעשים. הנוסעים מאחור נהנים משפע של מקום, המושבים הקדמיים מאוד נוחים. תא הנוסעים עושה שימוש בחומרים איכותיים מאוד וגם איכות ההרכבה היא ללא דופי (למרות שוולוו היום שייכת למותג סיני). לא תמצאו יותר מידי דרמות בתא הנוסעים של ה – S60, אך מאוד קל להתמצא בו. תא המטען, באופן מפתיע קטן ועומד על נפח של 380 ל' בלבד. נתון קצת מאכזב. וולוו S60 הוא רכב מאובזר דיו כבר ברמה הבסיסית. כמובן שככל שתצפין במחיר, כך יתגלו לך חבילות אבזור מפנקות נוספות.

נוחות והתנהגות נסיעה – לא מדובר בחורכת אספלט כמו ב.מ.וו. סדרה 3, אך נוחות הנסיעה בהחלט גבוהה, עם יכולת גיהוץ מעוררת כבוד, בוודאי שברמה הרבה יותר גבוהה ממכוניות המנהלים של היצרניות העממיות. עם זאת, ההגה האנמי קצת מוריד מהרצון לקחת אותה לגבולות שלה.

רכבים מתחריםאאודי A4, אינפיניטי Q50, ב.מ.וו סדרה 3, ביואיק לה קרוס, טויוטה קאמרי, לקסוס IS300h, מרצדס C  קלאס, סיטרואן DS5, פולקסווגן פאסאט, קאדילק ATS, שברולט אימפלה.

מחיר – 199,900 ש"ח לגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין Kinetic, ועד 439,000 ש"ח לגרסת 3.0 ל' טורבו בנזין Extreme.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט