אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

רנו קפצ'ור

כללי –  רנו קפצ'ור הוא קרוסאובר קטן מבית היוצר של רנו. הוא הוצג לראשונה בתערוכת ג'נבה והחל להימכר בעולם, ראשית בצרפת, באפריל 2013. החל ממרץ 2016 החלה להימכר בעולם גרסה עם בסיס גלגלים ארוך יותר, בעלת הנעה כפולה, אולי בעתיד גם תגיע לישראל. הקפצ'ור הקטן מבוסס על הדור רביעי של רנו קליאו, בעל מראה נהדר, כחלק מהשפה העיצובית החדשה של היצרן, שאחראי עליה הסמנכ"ל לורנס ואן דן אייקר. הוא גם עושה שימוש במנועים מודרניים, ובעל נוכחות גדולה ממרבית מתחריו. אלינו הגיעה הקפצ'ור במהלך 2013, אך לא הצליח להיות ממובילי השוק.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – רנו קפצ'ור עושה שימוש בשלוש גרסאות מנוע  – הראשונה (השיווק פסק החל משנת 2016), מדובר במנוע טורבו בנזין משולש בוכנות, בעל הספק של 90 כ"ס ומומנט מירבי צנוע של 13.7 קג"מ. התאוצה מ – 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 12.9 שנ'. למנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים. סה"כ מדובר במנוע טוב, והמחסור בסמ"ק ובבוכנה, לא מורגש בד"כ, אלא בסל"ד נמוך, או אז המנוע קצת רועד, לא בצורה יוצאת דופן, אך כל זמן שתקפידו להשאיר אותו בסל"ד גבוה, הסחיבה מפתיעה לטובה. גרסת המנוע השניה עושה שימוש במנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ל', מדובר במנוע מוכר ומוצלח שמשמש בין היתר את רנו מגאן פלואנס. נתוני היצרן מדברים על 90 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. הביצועים קצת עצלים, עם 13.8 שנ' במיאוץ ל – 100 קמ"ש. הגרסה הבכירה עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ל' בעל הספק של 118 כ"ס ומומנט יפה של 20.9 קג"מ. הביצועים מדברים על 10.6 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 170 קמ"ש. היא משודכת לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת יחסי העברה. השילוב בין השניים טוב מאוד, הנהיגה חלקה ונעימה, הרכב מרגיש זריז, אם כי מורגשת השהייה קצרצרה של התיבה, ביציאה חזקה מהמקום.

צריכת דלק רנו קפצ'ור (יצרן ואמיתית) – מנוע 0.9 ל' צורך בממוצע עפ"י נתוני יצרן 20.4 ל' לכל ק"מ. הצריכה האמיתית תעמוד על 14.3 ק"מ/ל' בממוצע. מנוע 1.5 טורבו דיזל חסכוני בטירוף. עפ"י נתוני היצרן הוא צורך בממוצמע 26.3 ק"מ/ל', שבחיים האמיתיים זה יכול להגיע בממוצע ל – 19.8 ק"מ/ל'. מצוין! מנוע 1.2 טורבו בנזין צורך עפ"י היצרן בממוצע כ – 18.2 ק"מ/ל'. כמובן שזה רחוק מהמציאות שמצביעה על צריכה ממוצעת של 13.6 ק"מ/ל'.

עיצוב – רנו קפצ'ור הוא רכב יפה, לטעמנו, הוא אחד מהיפים שבקטגוריה שלו. שפת העיצוב החדשה של דגמי רנו, ביניהם הקפצ'ור, עם הסמל הענק בחזית וחרטום המעוצב שמושך את הפנסים הקדמיים לאחור, פשוט נראה מצוין. לתוך זה תכניס גם את הצביעה הדו-גוונית, תקבלו מתכון לרכב שמסובב ראשים.

בטיחות – איך דווקא בזה נפל היצרן? לא ברור! למרות שרנו קפצ'ור קיבל 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, הוא מגיע עם הערה מאוד בעייתית – 4 כריות אוויר בלבד, ורק על זה, לדעתנו ה – EuroNCAP היה צריך להפחית את הניוקוד, הרי לא ייתכן שבשנת 2016 תימכרנה מכוניות (שאינן מכוניות Low cost) ללא כריות הגנה למושבים האחוריים. אבל העיקר שחיישני לחץ אוויר ישנם.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  מרווח הפנים של רנו קפצ'ור ממוצע לקטגוריה. תא הנוסעים מודרני ומעוצב בטוב טעם, אם כי איכות החומרים קצת ירודה, למרות שאיכות ההרכבה טובה. תנוחת הנהיגה גבוהה והמבט מלמעלה משרה ביטחון. עם 455 ל', תא המטען הוא מהגדולים שבסגמנט. הקפצ'ור מגיע בשתי רמות אבזור – Expression ו – Dynamic Pack. הראשונה מציעה מערכת שמע עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', חיבורי אודיו USB + AUX, וכניסה ויציאה ללא מפתח (תשכחו מצביעה דוו גוונית ובקרת אקלים בדרגה הזו). רמת האבוזר השניה כבר מציע זאת, בנוסף לחיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס, חלונות אחוריים כהים וחיישני רוורס אחוריים + מצלמת רוורס.

נוחות והתנהגות נסיעה – כיול המתלים על הצד הרך, כמו צרפתית אמיתית, ולכן במהירויות עירוניות הוא פועל טוב. במידה ותיתקלו במהמורות רבות ובפגעי כביש בולטים, המתלים כבר לא ישככו בצורה מוצלחת את החבטות. במהירויות בינעירוניות המתלים יגיעו לקצה די מהר, אז לא להשתלול בכבישים מפותלים. אין באמת יכולת שטח.

רכבים מתחריםאופל מוקה, דאצ'יה דאסטר, ניסאן ג'וק, סובארו XV, סיטרואן קקטוס, פיאט X500, פיג'ו 2008, שברולט טרקאס.

מחיר – החל מ – 126,990 ש"ח לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין רובוטית Expression, ועד 135,990 לדגם 1.5 ל' טורבו דיזל רובוטית Expression Pack.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט