אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פיאט טיפו האצ'בק

פיאט טיפו האצ'בק – איטלקיה מעניינת…./דורון כהן

יבואנית פיאט לישראל, חברת סמל"ת, מתחילה בשיווק גרסת חמש הדלתות (האצ'בק) של פיאט טיפו (Tipo). זה קורה מעט מאוחר מהצפוי, כשנה לאחר שנחתה כאן הטיפו סדאן. מחיר הגרסה החדשה גבוה מסדאן מקבילה, אם כי בתקופת השקה יוצע מחיר מוזל.

הטיפו האצ'בק מוצעת ברמת אבזור גבוהה יותר מהסדאן, ומכונה "ספורטיבו" (Sportivo). לרשימת האבזור הנאה מצטרפות מערכות בטיחות מתקדמות – בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. חבילת הבטיחות משדרגת את הטיפו גם בציון הבטיחות – עם ארבעה כוכבים ב-Euro NCAP לעומת שלושה בלבד בסדאן. בגלל שהיא מכוונת יותר למערב אירופה, גם גימור הפנים והריפוד נאים יותר.

עם זאת הטיפו חמש דלתות תהיה כאמור גם יקרה יותר מאחותה המשפחתית, ולא תוצע גם בגרסת בסיס פחות מצוידת (1.4 ליטר בנזין עם 95 כ"ס בסדאן).

גרסת 1.6 ליטר בנזין (בלי מגדש, 110 כ"ס) מוצעת עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.5 שניות ועולה 116 אלף שקל – 8,000 יותר מסדאן מקבילה (עם זאת ההאצ'בק תוצע ב-110 אלף ב"מחיר השקה". כן תוצע גרסת 1.6 ליטר טורבו-דיזל (120 כ"ס, 10.2 שניות) עם תיבה רובוטית דו-מצמדית במחיר של 130 אלף שקל.

עם מנוע ה-1.6 ליטר והתיבה האוטומטית – צפויה להיות הפופולארית בהיצע, אך דווקא היא סובלת מיחידת כוח לא משכנעת, תוך הפגנת "קשיי נשימה" עם ארבעה נוסעים בכביש הררי. תיבת ההילוכים עסוקה יתר על המידה, בסחיטת המנוע ונאלצת להוריד שני הילוכים כמעט בכל האצה. בנסיעה עירונית היא בעלת אופי פעולה חלק ונעים. צריכת הדלק מושפעת מכך ולא מרשימה עם 11.7 ק"מ לליטר.

הטיפו האצ'בק מגיעה רק ברמת אבזור אחת הכוללת מסך מגע בגודל "7, בקרת אקלים דיגיטאלית, תאורה עוקבת פניה, חישוקי "16 קלים ו-6 כריות אוויר. בנוסף היא כוללת מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום ובקרת שיוט אדפטיבית. בולטת בהיעדרה מצלמת נסיעה לאחור ….?

עם חזית בעלת נוכחות הכוללת סבכה קדמית גדולה מסוגננת, יחידות תאורה צרות, מכסה מנוע בולט ומסיט אוויר בולט מאחור, הטיפו האצ'בק נראית מעולה.

תא הנוסעים מרשים במבט ראשון, עם מסך מגע בולט בקונסולה המרכזית, צג נתונים מפורט בלוח המחוונים, דיפון מושך עין ונעים למגע, הגה נאה וכסאות בריפוד רב-טקסטורות. המושבים נוחים ומציעים תמיכה טובה, ופיאט פיזרה מספר רב של תאי אחסון שימושיים בתא. אבל המעמיקים יגלו (גם) פלסטיק מחוספס ונוקשה ופחות איכותי. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל.

מתחרים: סקודה ראפיד ספייסבק

מחיר: 116 אלף שקל (110 אלף בהשקה)

ראוי: עיצוב, אבזור, יכולת דינמית, מחיר

סביר +: נוחות, איכות תא נוסעים

יש לשפר..: מנוע-ביצועים, צריכת דלק

ובכלל, השורה התחתונה….

פיאט טיפו בהחלט יכולה – כמו אחותה עם ארבע הדלתות – מציעה אלטרנטיבה מעניינת במשפחת המשפחתיות-קטנות. בקרב תת הקטגוריה בה חברות משפחתיות זולות יותר, היא בפירוש מבריקה. תא הנוסעים, רשימת האבזור (כולל בטיחותי) ואיכויות הנסיעה, מעמידים אותה בקו אחד עם הראויות שבחבורה. אילו הייתה עושה שימוש במנוע מודרני יותר, יכולה הייתה ממש להבריק. מצד שני, הייתה הופכת ליקרה יותר.

 

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט