אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פורד פוקוס

כללי – אם מספר המכירות מעיד על הצלחה, אזי הדור השלישי של פורד פוקוס עשה הצלחה גדולה, בעיקר בשנותיו הראשונות ההצלחה הייתה חובקת עולם (המכונית הנמכרת בעולם בשנת 2012), וכך גם בארץ הקודש. מתיחת הפנים שנחתה אצלנו בסוף 2015 (באיחור מאוד לא אופנתי), סימנה את פתחה של השנה השישית של הדגם, נצח במושגי מכוניות לדור בודד. מעניין יהיה לעקוב כיצד פורד פוקוס תצליח תתמודד עם שוק הרכב הכ"כ דינמי, בעיקר לאור העובדה שהמתחרות לא קפאו על השמרים.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  בטרם מתיחת הפנים, פורד פוקוס נמכרה עם 2 יחידות הנעה – הבסיסית בנפח 1.6 ל' (125 כ"ס) והבכירה בנפח 2.0 ל' (170 כ"ס). שתי היחידות שודכו לתיבה ידנית ורובוטית כפולת מצמדים. סה"כ מדובר ביחידות הנעה טובות שמיישרות קו עם המקובל בסגמנט. מתיחת הפנים של סוף 2015 הביאה איתה שינוי גדול ביחידת ההנעה. במקום היחידות האטמוספיריות, הפוקוס מקלב מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' מוגדש, שמפיק 150 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. נתונים נכבדים בהחלט. במקום תיבת ההילוכים הרובוטית, שלא כ"כ הייתה נעימה, פורד פוקוס מקבלת תיבת הילוכים אוטומטית רגילה, בעלת 6 יחסי העברה. התוצאה של השינויים הללו, משדרגים באופן ניכר את ביצועי המנוע, גם ביחס לחלק גדול מהמתחרות.

צריכת דלק פורד פוקוס – לאור המעבר למנוע מוגדש, ולאור השימוש במערכת "עצור וסע", ציפינו לצריכת דלק טובה יותר. בפורד מצהירים על צריכה ממוצעת של 16.1 ק"מ/ל', בחיים האמיתיים זה יסתכם ב – 1 ל – 12 ק"מ.

עיצוב –  הדור השלישי של פורד פוקוס מוצע ב – 3 גרסאות מרכב – האצ'בק, סדאן וסטיישן. מבחינת העיצוב, כבר מהדור הראשון, הפוקוס נחשבה למכונית שמרנית, ללא אלמנטים יוצאים מהכלל, ללא אמירה עיצובית בולטת, ואולי זה היה חלק מסוד הצלחתה. מתיחת הפנים לא משנה את התמונה באופן מהותי, למעט השינוי בחזית שמיישר קו עם השפה העיצובית של היצרן מהשנים האחרונות.

בטיחות – פורד פוקוס מיישרת קו פחות או יות עם מתחרותיה, בכל הקשור לנושא הבטיחות. היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר (חלק ממתחרותיה כבר עם 7), אך לזכותה ייאמר שהיא מגיעה עם מערכות בטיחות אקטיביות, כמו מערכת לבלימה אוטומטית במהירות עירונית. במבחן הריסוק של EuroNcap, הפוקוס קיבלה 5 כוכבי בטיחות.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מרווח הפנים מספק, אך כבר אינו עומד בסטנדרטיים המקובלים אצל המתחרות. התחושה קצת צפופה, לוח המחוונים נראה מעט מיושן, הצטרפה מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד בהרכבה מקומית, שמנסה לעשות את החיים קצת יותר ברורים. תא המטען עם 421 ל' בהחלט סביר ומספיק למשפחה ממוצעת, אך בכל הקשור למתחרות, גם במקרה זה הן הפוקוס מפגרת אחריהן. הפוקוס מגיעה עם 2 רמות אבזור – Trend ו – Titanium. כבר ברמה הבסיסית מדובר במכונית מאובזרת, שכוללת בקרת אקלים, מערכת ניווט של Waze, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת לבלימה אוטומטית במהירות עירונית, מפתח חכם MyKey המאפשר לקבוע מראש מהירות מירבית ועוצמת מערכת השמע למפתח הספציפי.

נוחות והתנהגות נסיעה – פורד פוקוס נהנית מהתנהגות כביש טובה מאוד, גם מעבר לשכונה של המשפחתיות. עבודה טובה של המתלים, שמאזנים בין שיכוך מפגעי כביש לבין יכולת דינמית טובה, תורמת להתנהגות הכביש המהנה מאוד. בידוד הרעשים שודרג ועכשיו הוא ברמה של מכונית מנהלים. ברמת האבזור Titanium, פורד פוקוס נועלת מציגי 18 אינץ', דבר שפוגם ברכות הנסיעה של הרכב.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינההונדה סיויק סדאןטויוטה קורולהיונדאי i35, מאזדה 3מיצובישי לאנסרסובארו אימפרזה,   סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה, קיה פורטה, רנו פלואנס, שברולט קרוז.

מחיר – החל מ- 128,000 ₪ לדגם 1.5 ל' טורבו בנזין אוטומטי 4,5 דל' רמת אבזור Trend , ועד מ- 133,000 ₪ לדגם 1.5 ל' טורבו בנזין אוטומטי 4,5 דל' רמת אבזור Titanium.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט