אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סקודה אוקטביה

כללי – באירופה נוטים לייחס לדור השלישי של סקודה אוקטוביה, את המעבר ממכונית משפחתית קטנה למשפחתית גדולה. המימדים מן הסתם גדלו, ביחס לדור הקודם, שבאורך האוקטביה צמחה ב – 9 ס"מ, התרחבה ב – 4.5 ס"מ, ובסיס הגלגלים ארך במעל 10 ס"מ תמימים.  האוקטביה הנוכחית הוצגה לראשונה כבר בדצמבר 2012 במוזיאון סקודה בעיר מלאדה בולסלב שבצ'כיה, והחל מפברואר 2013 החלה להימכר ברחבי אירופה, שגם אלינו היא הגיעה במהלך אותה שנה. הדור השני נחשב לאחת המשפחתיות המוצלחות ביותר שנמכרו בארץ, וסביר להניח שגם הדור השלישי ימשיך את הדרך המוצלחת.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  כרגיל במותגים של קונצרן פולקסווגן, גם סקודה אוקטביה משופעת בגרסאות מנוע, כולן טובות, כולן חזקות, כולן משאירות את היפניות, הדרום קוריאניות ואמריקאיות הרבה מאחור.  באופן טבעי, גרסת הבסיס בנפח 1.2 ל' טורבו בנזין משודכת לתיבה רובוטית בעלת 7 הילוכים, היא הנמכרת ביותר. עם הספק של 110 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ שמגיע כבר ב – 1400 סל"ד, הרכב מעולם לא ירגיש עצל. גרסאות טורבו בנזין נוספות – 1.4 ל' (150 כ"ס ו – 25.5 קג"מ), ו – 1.8 ל' (180 כ"ס ו – 25.4 קג"מ), שתיהן חזקות ומהירות מאוד. הצ'כים לא שכחו גם את לוגמות הסולר, שבמבחר ניתן למצוא גרסת מנוע בנפח 2.0 ל טורבו דיזל עם 150 כ"ס ומומנט של 32.5 קג"מ.

צריכת דלק סקודה אקטוביה – מערכת "עצור וסע" נוטה להיכנס לפעולה די מהר, גם בעצירות מאוד קצרות, אך זה בהחלט תורם לצריכת הדלק. מעבר לכך, כל גרסאות המנוע נחשבות לחסכניות בדלק, שהגרסה הפופולארית ביותר בנפח 1.2 ל' טורבו בנזין, רושמת עפ"י היצרן צריכת דלק ממוצעת של 20.8 ק"מ/ל', שבתרגום לחיים האמיתיים, זה שווה ערך ל – 14 ק"מ לכל 1 ל'. בנסיעה בינעירונית רגועה, אפשר לקבל צריכה של 17-18 ק"מ/ל'. יפה מאוד!

עיצוב –  בסקודה אוהבים שמרנות, וגם הדור השלישי לא פורץ את הגבולות. למרות זאת, האוקטביה החדשה יפה ומכובדת יותר מהקודמת. צלליתה הארוכה ומימדיה בהחלט תרמו לכך. הפינות הפכו להיות עגולות יותר, ובאופן כללי המראה הפך להיות הרמוני יוצר. ודווקא מהמקום השמרני הזה, לטעמנו, סקודה אוקטביה היא מכונית יפה.

בטיחות – סקודה אוקטביה מגיעה עם כל ציוד הבטיחות הסטנדרטי לקטגוריה, החל מ – 7 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, ביטול כרית אוויר לנוסעה, חיישני לחץ אוויר ועוד. במבחןהריסוק של EuroNcap, סקודה אוקטביה מקבלת באופן טבעי 5 כוכבי בטיחות, עם ציון גבוה בהגנה על מבוגרים (93 %), ובאשר לשאר המבחנים, דווקא האוקטביה קיבלה ציונים ממוצעים מאוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – צמיחת בסיס הגלגלים תרמה ישירות למרווח הפנים, שגם ככה היה טוב מאוד בדור הקודם. ליושבים מאחור ישנו שפע של מקום לרגליים, אם כי ייתכן שהגבוהים מאוד שבינינו, יצטרכו לכוף את הראש מעט, בשל צורת הדלת החמישית. איכות החומרים נותרה טובה מאוד, הצבעים השולטים כהים אם כי יש לא מתקבל רושם של תא אפרורי הודות לשילוב פסים בכסף בדלתות וסביב מוט ההילוכים. עם 568 ל', תא המטען של סקודה אוקטביה פשוט ענק, לא רק ביחס למתחרותיו כגון טויוטה קורולה (עם 452 ל') או יונדאי i35 (עם 485 ל'), אלא גם בקטגוריות הרבה יותר גדולות ויקרות,כגון טויטה אוונסיס ויונדאי i40. מבחינת אבזור, גם כאן סקודה אוקטביה מציעה שפע של רמות אבזור, שהשתיים העיקריות הן Ambition הבסיסית ו – Style המאובזרת יותר. כבר ברמת האבזור הבסיסית ניתן למצוא מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', מסך מולטימדיה שפותח במקביל עם זה של סיאט לאון, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, מערכת "עצור וסע" כמובן, מערכת עזר לזינוק בעליה, ועוד טובין כאלה ואחרים. רמת האבזור Style ישנה גם מערכת "Smart Link" לשיקוף תוכן המכשיר הנייד על גבי מסך הרכב, ועוד.

נוחות והתנהגות נסיעה – סקודה אוקטביה אוהבת כבישים איכותיים, ועליהם היא מרגישה מצויין. דווקא עם שיבושים גדולים היא יודעת להתמודד בצורה טובה, אך פגעי כביש ברמה בינונית תעביר תחושה לא נעימה ליושב הרכב. המנוע שקט, אך רעשי הכביש חודרים לתא הנוסעים. האוקטביה אוהבת כבישים מפותלים, ההגה, בעל זווית היגוי קצרה, מתקשח ככל שהמהירות עולה ומעניק תחושת ביטחון לנהג.

רכבים מתחריםאופל אסטרה ברלינההונדה סיויק סדאןטויוטה קורולהיונדאי i35, מאזדה 3מיצובישי לאנסרסובארו אימפרזהפולקסווגן ג'טה, פורד פוקוס, קיה פורטה, רנו פלואנס, שברולט קרוז.

מחיר – החל מ- 131,800 ₪ לדגם 1.2 ל' טורבו בנזין רובוטי רמת אבזור Ambition, ועד 207,200 ש"ח לדגם 2.0 ל' טורבו דיזל ברמת אבזור Style.

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט