אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

סוזוקי ויטרה

כללי –  הדור הרביעי של סוזוקי ויטארה, מסמל את המהפך שעובר על היצרן סוזוקי. לא עוד רכבי שטח טהורים, קטנים וקשוחים שמשאירים את הנוסעים בהם פעורי פה, אלא קרוסאוברים עירוניים קטנים/קומפקטיים שביכולותיהם דומים יותר למשפחתי סטיישן מוגבהת, מאשר לג'יפונים של פעם. וכך הסוזוקי ויטארה החדשה, שחולקת כמעט את כל המכלולים עם סוזוקי קרוסאובר, מושקת במהלך 2015 ברחבי העולם, בד בבד עם שירת הברבור של סוזוקי גרנד ויטרה, אולי הקרוסאובר האחרון שהיה מצויד בהילוך כוח אמיתי. אז מה הבשורה הגדולה שמביא איתו הויטארה החדשה ובמה הוא מובדל מהקרוסאובר? על כך תקראו בהמשך.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים – סוזוקי ויטארה משווקת בארץ בגרסת מנוע בודדת, בנפח 1.6 ל' בנזין. מובר במנוע זהה לזה שבסוזוקי קרוסאובר, שמפיק 120 כ"ס ומומנט של 15.9 קג"מ. בניגוד לקרוסאובר שעושה שימוש בתיבת הילוכים רציפה מוצלחת, הפעם בסוזוקי הפתיעו ושידכו לויטארה תיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 6 יחסי העברה. הודות לעובדה שמשקל שני הרכבים זהה פחות או יותר (הויטרה קלה ב – 5 ק"ג, אך הקרוסאובר נמוך יותר), הביצועים זהים עם יתרון קל לקרוסאובר. נתוני התאוצה של סוזוקי ויטרה מדברים על 12.5 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. סה"כ מדובר ביחידת הנעה יפנית רגילה וטובה, שאוהבת לעלות בסל"ד כדי שהסוסים ישעטו קדימהלצד עליה ברעש המנוע שמגיע לדציבלים לא נוחים לאוזן. תיבת ההילוכים מהירה ומדוייקת.

צריכת דלק סוזוקי ויטרה – נתוני היצרן מספרים על צריכת דלק ממוצעת של 18.1 קמ"ל, זהה לזה של הקרוסאובר. הויטרה מצויידת במערכת "עצור וסע" שבעיקר תורמת לצריכת הדלק העירונית. נהיגה מאומצת תעמיד את המספרים על 1:13, נהיגה רגילה תציג צריכת דלק גם של 14-15 ק"מ/ל'. טוב מאוד.

עיצוב – אין ספק שהחלק החזק ביותר של סוזוקי ויטרה הוא העיצוב. קווי המתאר, הבולבוסיות המסויימת והגובה המרכב, נותנים תחושה של רכב הרבה יותר גדול מאשר הוא באמת (קצר ב – 12.5 ס"מ מהקרוסאובר) הגריל הקדמי האגרסיבי והכנפיים המנופחות מעל הגלגלים האחוריים, מוסיפים לתחושה המרשימה. רק החלק האחורי שכח לעבור תחת ידיו של המעצב, ודומה מאוד לטוסיק של הקרוסאובר (או אפילו של הדור הקודם של ניסאן קשקאי). סוזוקי ויטרה מוצעת במגוון רחב של צבעים, ובתוספת של 3,000 ₪, ניתן לבחור צבע שונה לגג, בדומה לסקודה פאביה או רנו קפצ'ור. בקיצור, הצליח הפעם לסוזוקי.

בטיחות – סוזוקי ויטרה מקבל 5 כוכבי בטיחות  במבחני הריסוק של EuroNCAP. למען האמת, תוצאות מבחנים שלו די דומים לאלה של סוזוקי קרוסאובר. בדומה אליו הוא מצוייד ב – 7 כריות אוויר, במערכות סיוע לבלימה למיניהן, ומנגנון לניטור לחץ אוויר בצמיגים.

תא נוסעים ומטען, נוחות ואבזור –  מרווח הפנים סביר ויכול להכיל 2 מבוגרים מאחור בצורה נוחה, או שלושה ב"מצב סרדין". עיצוב תא הנוסעים ממשיך את הקו השובב של החלק החיצוני. בדומה לעיצוב החיצוני, גם הדשבורד מורכב משילוב של שני צבעים. כך שפס רחב בצעע שוננה חותך אותו לרוחבו. פתחי המזגן עגולים, ובאמצע ישנו שעון אנולוגי. נחמד! מסך מולטמדיה מקורי בגודל 7 אינץ' (בניגוד לקרוסאובר שמסך נחשב לתוספת שמורכבת בארץ), נמצא בלב הקונסולה. אבל הפאדיחה הגדולה היא שדיבורית הבולטות' חסרת כפתורים להגברה והנמכת הווליום (מישהו ביפן יעשה חרקירי על כך. תא המטען מגיע בנפח של 375 ל' (לעומת 430 ל' של הקרוסאובר), אך צורתו יעילה וניתן יהיה להעביר בו קניות לחג, או עגלת תינוק בצורה קלה. סוזוקי ויטרה משווקת בארץ בשתי רמות אבזור. הראשונה נקראת GLX  והיא נמכרת רק בגרסת ההנעה הקדמית. רמת אבזור זו כוללת בקרת אקלים (לא מפוצלת), מסך מולטימדיה, חיבורי אודיו USB  ו – AUX, חישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים, מערכת עזר לזינוק בעלייה, מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה, העברת הילוכים מההגה ומסילות גג. חבילת ה – GLXV  נמכרת רק בגרסה כפולת ההנעה, ובנוסף תקבלו בה מושבי עור, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, חיישני גשם ותאורה, מראות צד מתקפלות, הנעת הרכב ללא מפתח, ומערכת לבקרת אחיזה בשטחים שונים. וכל זאת בתוספת של 7,000 ₪. שווה!

נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה סבירה בהחלטה. ונותנת תחושה לעיתים של נהיגה בג'יפ אמיתי, אולי בגלל הגובה (וגובה המושב), אולי בגלל הנטיה של המרכב לרכון לעיתים במצבים לחוצים. אבל בכל מקרה, הצמיגים הרחבים (17 אינץ') מספקים יציבות מרשימה, ואם הם לא מספיקים, ישנם שלל מערכות בקרה שדואגות לאחיזת הרכב.ומה לגבי נסיעה בשטח? היא אפשרית, אבל אל תתפתו לנסות דברים שסוזוקי ויטרה לא בנויה להם. מרווח הגחון לא מספיק גבוה, מגן הגחון לא מספיק מגן, הילוכך הכוח הוא לא באמת הילוך כוח, כך שתזכרו שסוזוקי הפכה את פניה.

רכבים מתחרים – אופל מוקה, דאצ'יה דאסטר, ניסאן ג'וק, סובארו XV, סיטרואן קקטוס, פיאט X500, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, שברולט טרקאס.

מחיר – החל מ – 124,990 ש"ח לדגם 1.6 ל' אוטומט רמת גימור GLX, ועד 131,990 לדגם 1.6 ל' בנזין 4X4 ברמת אבזור GLXV. ועכשיו נשאלת השאלה הגדולה. אז מדוע בסוזוקי בחרו להוציא שתי מכוניות כ"כ דומות?!

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט