אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

יונדאי i20 קרוס

כללי – יצרן כמו יונדאי לא יכול היה להישאר מאחור באופנת רכבי הפנאי שפשטה בעולם, ובמקום להשקיע בדגם שעומד בפני עצמו, לקחו הקוריאניים יונדאי i20, הגביהו אותה, הכניסו כמה אלמנטים קרביים, הוסיפו את הכינוי "Active", או בעברית "קרוס", והנה קיבלנו רכב פנאי קטן שעונה לשם יונדאי i20 קרוס, מבלי להיכנס לשנות פיתוח ולבזבוז משאבים. ובכן, i20 קרוס הוצג לראשונה בשוק ההודי ב – 17 למרץ 2015, ואלינו הגיע במהלך 2016. הוא עושה שימוש כמעט בכל המרכיבים של ה – i20 הרגילה, כולל ביחידת ההנעה, וככל הנראה, ועד כה עושה רושה שהוא מתקשה לפתח לעצמו זהות בן שלל המתחרים שיש בשוק.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  לצערנו, יחידות ההנעה המתקדמות לא נחתו בלבנט, ולפיכך נאלץ להסתפק ביחידת ההנעה שקיימת ביונדאי i20. מדובר במנוע 1.4 ל' בנזין אטמוספירי, בעל הספק של 100 כ"ס תיאורטיים ומומנט מירבי של 13.7 קג"מ. המנוע המיושן הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית, עוד יותר מיושנת, בעלת 4 יחסי העברה. הביצועים התיאורטיים חלשים עם 13.6 שנ מ – 0 ל – 100 קמ"ש. בפועל, כל הקומבינציה הזו פועלת בצורה סבירה בנסיעות מנהלתיות ורגועות, נטולות נוסעים, אבל אם תחפשו קצת כוח לעקיפה או רחמנא לצלן בעליות ארוכות, המחסור בכוח יורגש בצורה ברורה, והדציבלים יעלו מעלה מעלה (לא בצליל נעים).

צריכת דלק יונדאי i20 קרוס – לאור נתוני יחידת ההנעה, באופן לא מפתיע צריכת הדלק אינה טובה. אמנם היצרן מצהיר על 15.4 ק"מ/ל' בממוצע, אך הנתון האמיתי הרבה פחות טוב ועומד על 11-11.5 ק"מ/ל' בממוצע, בנסיעה רגועה. הרבה פחות טוב מהמתחרות המודרניות, כמו סוזוקי קרוסאובר וסיטרואן קקטוס לדוגמא.

עיצוב – העיצוב הוא אולי הקלף המנצח של יונדאי i20 קרוס. ההתבססות על ה – i20 שבעצמה מכונית נאה מאוד, כבר מבטיח טובות. אין ספק שהאלמנטים העיצוביים שהולבשו ב – i20 קרוס, אף מייפים את הרכב.

בטיחות – יונדאי i20 קרוס לא נבחנה במבחני הריסוק של EuroNcap. זאת ועוד, באופן מפתיע לא מצאנו באתר משרד התחבורה את הדגם. מעבר לכך, ה – i20 קרוס מצויידת ב – 6 כריות אוויר, איזופיקס, חיישני לחץ אוויר, עזרי בלימה ABS + EBD, ומערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים זהה פחות או יותר לזה הנמצא ביונדאי i20. מרווח ביחס לסופרמיני, אבל קטן ביחס למתחרות. הצבעים השולטים בתא הנוסעים נעימים, הפלסטיק ברובו פשוט למראה, והמושבים נוחים ובעלי תמידה טובה, אם כי חלקם יאמרו שהם קטנים. תא המטען סביר עם נפח של 301 ל'. יונדאי i20 קרוס מגיע בשתי רמות אבזור – Inspire ו – Premium. שתי הרמות כמעט זהות וכוללות   מערכת שמע מקורית + שליטה מההגה, חיבורי אודיו USB + AUX, מזגן רגיל ומערכת מובילאיי. ה – Premium  מצוייד גם בחישוקים קלים, בקרת שיוט, עזרי חניה, והגה ומוט הילוכים מצופה זהב.

נוחות והתנהגות נסיעה – המתלים של ה – i20 קרוס נוקשים מאילו של ה – i20, וזאת כדי להתגבר על תוספת הגובה בת 2 הס"מ. התוצאה היא נסיעה עירונית נוקשה בעיר, אך יכולת דינמית טובה בנסיעה בינעירונית. בידוד הרעשים טוב יחסית, והנוסעים בתא אינם סובלים מרעש המנוע או מרעשי צד, כפי שציפינו.

רכבים מתחריםאופל קורסה, גרייט וול C10, דאצ'יה סנדרו, הונדה ג'אז, יונדאי i20, מאזדה 2, מיצובישי ספייס סטאר, סאיק MG3, ניסאן מיקרה, סוזוקי סוויפט, סיטרואן C3, סקודה פאביה, פולקסווגן פולו, פורד פיאסטה, פיאט גרנדה פונטו, פיג'ו 208, קיה ריו, רנו קליאו, שברולט סוניק.

מחיר – החל מ – 109,900 ש"ח לדגם 1.4 ל' אוטומט Inspire ועד 115,900 אוטומט ש"ח ל – 1.4 ל' אוטומט Premium.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט