אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

ב.מ.וו סדרה 3

כללי – הדור השישי של ב.מ.וו. סדרה 3  הוצג לראשונה באוקטובר 2011 במינכן, אך החל להימכר בעולם כמודל 2012, וכך גם אצלנו. סדרה 3 שייכת לקטגוריית משפחתיות, והיא מורכבת מכמה תצורות –  ב.מ.וו סדרה 3 קופה, ב.מ.וו סדרה 3 קבריולט, ולאחרונה החלה להימכר בארץ ובעולם גם ב.מ.וו סדרה 3 GT. סדרה 3 היא המכונית הנמכרת ביותר של של החברה הבווארית, והיא אחראית על 30% מהמכירות השנתיות בעולם. שילובי ההנעה והמנועים שב.מ.וו. סדרה 3 הם עצומים. היא נמכרת בעולם בהנעה קדמית, אחורית וכפולה, וניתן למצוא לא פחות מ – 14 סוגי מנועים שונים, בנזין ודיזל. הדור השישי מציג שדרוג משמעותי לעומת הדור היוצא. המכונית קלה יותר, יפה יותר לטעמנו, המנועים חזקים וחסכוניים יותר, והיכולות הדינמיות, שגם לפני זה היו מושלמות לקטגוריה, הפכו אף טובות יותר.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  למרות המגוון הרחב של יחידות הכוח שמשווקות בעולם,לארץ הגיעו רק 5! גרסאות מנוע (ללא ב.מ.ווM3). הגרסה הבסיסית 116i, בנפח של 1.6 ל' טורבו בנזין , מייצרת 136 כ"ס ו – 22.4 קג"מ. שתי גרסאות הביניים מגיעות עם מנוע בנפח של 2.0 ל' טורבו בנזין, אך יש ביניהם הבדל גדול. ה –320i מקבלת גרסה שמפיקה 184 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ, בעוד שגרסת ה –328i מ מפיקה 245 כ"ס ו – 35.7 קג"מ. גרסת המנוע הבאה בתור היא ה –335i, שעושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ל', בעל 306 כ"ס. בראש ההיצע משווקת הגרסה ההיברידית –ActiveHybrid, שמספקת 340 כ"ס ומומנט של 40.8! קג"מ. יחידת מנוע זו יודעת להאיץ את הגרמנייה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 5.3 שנ' בלבד. להוציא את ה –320i (שנמכרת גם בגרסה ידנית), כל שאר גרסאות המנוע מקבלות את תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של היצרן, בעל 8 הילוכים. מדובר בתיבה מצויינת וחלקה, שמאבדת מעט מאוד כוח מהמנוע לתיבה.

צריכת דלק –  המעבר למנועים המודרניים בעלי 4 צילנדרים (למעט ב –335i), שידרג את צריכת הדלק וכמובן גם את פליטות המזהמים לאוויר. בנוסף למנועים צריך לזכור את תיבת ההילוכים החדשה ואת מערכת "עצור וסע" בכל הדגמים, שגם הם תורמים לחיסכון בדלק. עפ"י נתוני יצרן, צריכת הדלק הממוצעת ב – 316i האוטומטית היא 16.9 ק"מ/ל' (חיים אמיתיים 14 ק"מ/ל'). בגרסת ה – 320i היצרן מצהיר על  צריכת דלק ממוצעת 16.3 ק"מ/ל', ובחיים האמיתיים כ – 12.8 ק"מ/ל'. סביר בהחלט. נתוני צריכת הדלק של ה–328i נמוכים יותר ועומדים על 15.8 ק"מ/ל' בתנאי מעבדה, בעוד שצריכת הדלק הממוצעת האמיתית תעמוד על 11.2 ק"מ/ל'. ב.מ.וו. 335i מצהירה על 13.8 ק"מ/ל', אך בחיים האמיתיים צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10.4 ק"מ/ל'. הגרסה הידנית חסכונית יותר, והנתון המוצהר הוא 11.9 ק"מ/ל' מאכזבים בלבד. סה"כ מדובר בצריכת דלק טובה מאוד לב.מ.וו. סדרה 3.

עיצוב – בדומה לדגמים אחרים של היצרן הבווארי, גם עיצוב הדור השישי, הוא תהליך אבולוציוני טבעי מהדורות הקודמים. החזית הקרבית מוסיפה מאוד לרכב והיא מיישרת קו עם שפת העיצוב של שאר דגמי החברה. סה"כ מדובר במכונית יפה מאוד שמשדרת בדיוק מה שהיא צריכה לשדר.

בטיחות –ב.מ.וו סדרה 3 היא מכונית בטוחה מאוד, עם ציונים גבוהים במבחני הריסוק של ה –EuroNCAP. היא קיבלה 95% במבחן שריסוק במציג את השמירה על מבוגרים, 84% בזה שמציג את השמירה על ילדים, ו – 86% במבחן של עזרי בטיחות אקטיביים . סדרה 3 מגיעה עם 6 כריות אוויר ב  סטנדרט, חיישני לחץ אוויר, איזופיקס וכו'.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – כיאה למכונית ברמתה של ב.מ.וו סדרה 3, גם תא נוסעים עומד בציפיות. מרחב הפנים מכיל בקלות את הנוסעים, איכות החומרים מצויינת, כל מחוון וכפתור יושבים בדיוק במקום הנכון, המושבים נוחים. האבזור גבוה בר בדגמים הבסיסיים, אך לא מספיק לטעמנו, ביחס למחירה הגבוה.  480 ל' בתא המטען, מספקים תא מצויין ונוח.

נוחות והתנהגות נסיעה –מדובר באחת המכוניות המהנות שיש בשוק. המתלים יודעים לגהץ את פגעי הכבישים בצורה מעוררת כבוד, ובד בבד יעודדו את הנהג לתת בראש. ההנעה האחורית מוסיפה לרמת ההנאה.

רכבים מתחרים – אודי A4, אינפיניטיQ50 , וולוו S60, לקסוס IS300, מרצדס C  קלאס, קאדילקATS.

מחיר – החל מ –230,000 ₪ לגרסת 316iאוטומטית Business ועד 431,500 ש"ח ActiveHybridברמת אבזור Luxury (ראה הרחבה על ב.מ.וו. M3).

NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט