אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

אופל מוקה

כללי – קרוסאובר קטן מבית אופל, ואחיו התאום של שברולט טראקס (ושל הביואיק אנקור שלא משווקת אצלנו).  אופל מוקה הוצגה לראשונה בעולם בשנת 2012, החלה להימכר בעולם שנה לאחר מכן, ואלינו הגיעה כשנתון 2014.  המוקה נכנסה קצת באיחור לקטגוריה הכי חמה היום בשוק הרכב הישראלי – קרוסאוברים קטנים, שניתן למנות בה גם את רנו קפצ'ור, סוזוקי קורסאובר וכמובן התאום שברולט טראקס. יהיה מעניין לראות בעתיד האם אופל מוקה תצליח להכניס לכבוש פלח שוק משמעותי בקטגוריה זו, ששנים הייתה נשלטת ע"י ניסאן ג'וק, והחל מ – 2014 נשלטת ע"י סוזוקי קרוסאובר. אנו מהמרים שעם תמחור קצת יותר אטרקטיבי, אופל מוקה יכולה להוות אלטרנטיבה טובה.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  אופל קורסה מגיעה עם גרסת מנוע בודדת, בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין שמפיקה 140 כ"ס. מדובר באותה יחידת הנעה שנמצאת בשברולט טראקס טורבו,  באופל אסטרה, ובעוד רכבים של קונצרן ג'נרל מוטורס. מנוע המוקה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-טיפטרוניק בעלת 6 מהירויות. עם מומנט של 20.4 קג"מ מרשימים, יחידת ההנעה המתקדמת הזו מאיצה את האופל מוקה מ – 0 ל – 100 קמ"ש ב – 10.7 שניות, ומהירות מירבית של 195 קמ"ש – לא רע לקטגוריה.

צריכת דלק – למרות מנוע הטורבו המתקדם ולמרות תיבת ההילוכים בעלת 6 מהירויות, ב – GM מעולם לא ידעו לייצר מכוניות שבאמת חסכוניות. עם צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 14.7 ק"מ/ל', אופל מוקה מפסידה בנוקאאוט לכמה מתחרות בקטגוריה זו. אגב, צריכת הדלק הממוצעת תהיה 11.5 ק"מ/ל' בערך.

עיצוב – האופל מוקה נראה כמו רכב פנאי אמיתי , בכל הקשור לגובה ולמראה האגרסיבי, אם כי, שלא נתבלבל, אין לא באמת יכולות שטח, למעט טיול של שבת בשבילי קק"ל ועליה על מדרכות בעיר.

בטיחות – אופל מוקה, בדומה לרוב חברותיה בקטגוריה, נהנית מרמת בטיחות גבוהה, עם 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, 6 כריות אוויר, שלל מנגנוני בלימה ועוד.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – תא הנוסעים באופל מוקה מזכיר במעט את תא הנוסעים בשברולט טראקס. הוא מרווח למדי לקטגוריה, אך יתקשה לנייד 3 מבוגרים מאחור. הדשבורד במוקה עמוס לעייפה בכפתורים ובמחוונים למיניהם, וייקח זמן לשלוט בכולם. איכות החומרים טובה יותר מזו שבשברולט טראקס. נפח תא המטען קטן יחסית עם 356 ל' (כמעט 100 ל' קטן יותר מתא המטען של הסוזוקי קרוסאובר, ובגודל דומה לפיג'ו 2008).

נוחות נסיעה – שלא תהיינה טעויות, לא מדובר ברכב בעל יכולת שטח, והוא בכלל משווק עם הנעה קדמית בלבד. המתלים של האופל מוקה נוקשים למדי, ומתקשים להתמודד עם המהמורות שנוצרות בכבישי העיר, אם כי בנסיעה בינעירונית נוחות הנסיעה משתפרת.

רכבים מתחרים – ניסאן ג'וק, סוזוקי קרוסאובר, סקודה יטי, פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, שברולט טראקס.

מחיר – 144,990 ₪. גבוה מידי, לתשומת לב UMI.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט