אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

פיאט טיפו

כללי – פיאט טיפו מודל 2016 אמורה להיות המכונית שתחזיר את הנוכחות של פיאט בסגמנט המשפחתיות הקטנות (והזולות) בארץ, לאחר תקופה של יותר מעשור בה היבואן בחר להיעדר ממנה. שורשיה של הטיפו מתחילים אי שם בסוף שנות ה – 80 ועד אמצע שנות ה – 90, וגם בארץ היא זכתה להצלחה יחסית בשנים הללו. הדור הנוכחי מיוצר בטורקיה והוצג לראשונה במאי 2015 בתערוכת הרכב באיסטנבול. השיווק החל באוקטובר 2015. הפלטפורמה של הטיפו מבוססת על רצפת סופרמיני, ולמרות הרצון לשייך אותה למשפחתיות קטנות אחרות כגון פיג'ו 301 או סקודה ראפיד, היא מציעה מימדים גדולים יותר בממצבים אותה כמעט שווה בשווה עם משפחתיות סדאן רגילות. עם הנוסחא הרגילה של מנוע 1.6 אוטומט, אבזור נדיב, הרחבת אחריות ל – 5 שנים ותג מחיר שנמוך ב – 25% ממתחרותיה ייתכן שבסמל"ת, יבואנית פיאט, רוקחים לנו להיט מכירות חדש.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  הטיפו נמכרת בשלב הראשון בארץ בשתי גרסאות מנוע בנזין רגילות – הבסיסית בנפח 1.4 ל', 95 כ"ס ומומנט צנוע של 12.9 קג"מ. המנוע משודך לתיבה ידנית, דבר שיוצר סחיבה סבירה בהחלט. הנתונים מדברים על תאוצה של 11.5 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 185 קמ"ש. בהחלט סביר. הגרסה הבכירה של פיאט טיפו מגיעה בנפח הקלאסי למשפחתיות, כלומר 1.6 ל' בנזין. מדובר במנוע יחסית ותיק, שמספק 110 כ"ס ו – 15.5 קג"מ. לכאורה המספרים צנועים, אך השידוך לתיבה האוטומטית בעלת 6 יחסי העברה קצרים, יוצרים תגובות זריזות, וחיסרון הכוח לא מורגש כמעט. התחושות הללו באות לידי ביטוי גם במספקים, ובפיאט מצהירים על נתון תאוצה של 11.2 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 192 קמ"ש. פיאט מחזיקה באמתחתה מנועי טורבו בנזין מוצלחים מאוד, ואם בעתיד יחליט היבואן לשווק גם דגמים משודכים למנועי הטורבו, אזי זו כבר יהיה אופרה אחרת.

צריכת דלק פיאט טיפו – הודות לתיבת ההילוכים הידנים המשודכת למנוע ה – 1.4 ל', צריכת הדלק הממוצעת הרשמית עומדת על 17.5 ק"מ/ל'. גרסת ה – 1.6 ל' מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של 15.8 ק"מ/ל'. בפועל, תלוי מאוד עד כמה רגליכם כבדה על דוושת הגז, וןצריכת הדלק יכולה לנוע מ – 12-15 ק"מ/ל'. סביר!

עיצוב – לטעמנו פיאט טיפו היא מכונית נאה, אולי אפילו היפה ביותר מבין מתחרותיה הישירות (מסגמנט המשפחתיות הקטנות). הגריל המוגדל בחזית ואחורה המעוצבים, יוצרים מכונית זורמת והרמונית. ברמת האבזור הגבוהה הטיפו מקבלת גימורי כרום וחישוקי אלומיניום 17 אינץ', דבר שמוסיף נקודות נוספות בסעיף העיצוב.

בטיחות – פיאט טיפו טרם נבחנה במבחני הריסוק של של ה – EuroNcap. קשה לדעת אם זה מעיד על רמת הרצינות של הגוף החשוב הזה לדגם, או שטרם חלף מספיק זמן מההשקה ועד כתיבת שורות אלה. בכל מקרה היא היא מצויידת ב – 6 כריות אוויר, עזרי בלימה תקניים, איזופיקס, חיישני לחץ אוויר, וכל אבזור הבטיחות המקובל בסגמנט. בנוסף, היא מצויידת במערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה ומערכת למניעת התהפכות, אבזור אינו נפוץ אצל מתחרותיה.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – בסיס הגלגלים הקצר יחסית – 2640 מ"מ, יוצר תא נוסעים מעט קצר במונחי משפחתיות קלאסיות, וסביר פלוס במונחי משפחתיות קטנות. המושבים הקדמיים נוחים, אם כי נשמעו תלונות על כך שהם אינם נעימים כ"כ למגע. המראה מעט מיושן וחומרי הדיפון מעניקים תחושה לא מספיק חמימה. מסך המגע בגודל 5 אינץ' קטן אך נוח לתפעול. עם נפח של 520 ל', תא המטען פשוט מצויין. פיאט טיפו מגיע בשתי רמות אבזור – Comfort ו – Lounge. הראשונה כבר מאובזרת בעושר יחסי, וכוללת כאמור מסך מגע מקורית, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות', הגה מצופה עור, חיישני לחץ אוויר, חיבורי אודיוUSB  ו – AUX, בקרת שיוט וכאמור מערכת מובילאיי להתרעה לפני תאונה, מערכת למניעת התהפכות. גרסת ה – Lounge מקבלת גם חישוקי 17 אינץ, גימורי כרום, ריפוד נעים יותר למגע, פנסי ערפל קדמיים, מראות נגד סינוור ומושבים עם כיוונון חשמלי לגב התחתון.

נוחות והתנהגות נסיעה – נוחות הנסיעה בטיפו לוקה בחסר. ניתן לייחס זאת למתלים הנוקשים, ובגרסת האבזור הגבוהה גם לצמיגי ה – 17 אינץ' נמוכי החתך, שמגבירים את פגעי הכביש בצורה ניכרת לתא הנוסעים. כמובן שישנו גם יתרון לצמיגים רחבים, והוא בא לידי ביטוי באחיזת כביש מצויינת. ההגה לא מספיק מתקשר.

רכבים מתחריםיונדאי i25, סיאט טולדו, סאיק MG350, סיטרואן C  אליזה, סקודה ראפיד, פיג'ו 301, קיה ריו, שברולט סוניק סדאן.

מחיר – החל מ- 89,900 ₪ לדגם 1.4 ל' ידני רמת אבזור Comfort, ועד מ- 107,900 ₪ לדגם 1.6 ל' אוטומט רמת אבזור Lounge.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט