אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

אלפא רומיאו מיטו

כללי – הדור הראשון לסופר מיני של היצרן האיטלקי המפורסם. אלפא רומיאו מיטו, הוצגה לראשונה ב – 19 ליוני 2008 במילנו, איטליה, ובתערוכת הרכב הבינלאומית באנגליה באותה השנה. אלפא רומיאו מיטו עושה שימוש בפלטפורמת "GM Fiat small platform" שפותח במשותף ע"י קונצרן פיאט וחברת אופל, והיא משותפת לפיאט גרנדה פונטו. הדור הראשון של אלפא רומיאו מיטו החל להימכר אצלנו בשנת 2009. בשנת 2011 המיטו עברה מתיחת פנים, שכללה בין היתר שדרוג חלק מגרסאות המנועים. 3 שנים לאחר מכן, בשנת 2014, אלפא רומיאו מיטו עברה מתיחת פנים שניה, ובין היתר החלה לעשות שימוש במנועי 0.9 ל' טורבו בנזין הזעירים, כפולי הבוכנות, שבשימוש מכוניות נוספות בקונצרן פיאט.

מנוע תיבת הילוכים וביצועים –  אלפא רומיאו מיטו משווקת בארץ בשלוש גרסאות מנוע, כולן מנועי בנזין מוגדשי טורבו  – הזעירה ביותר כאמור, היא גרסת הבסיס בנפש 0.9 ל' טורבו בנזין שמפיקה 105 כ"ס ומומנט ששווה ערך למנועי 1.4 בנזין יפניים. למרות נפח זעיר, מדובר במנוע זריז יחסית לגודלו, אם כי מורגש חיסרון בכוח, והוא עולה לדציבלים מעצבנים כאשר לוחצים על הדוושה. גרסת המנוע השנייה היא בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין, שמפיקה 135 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, שמריץ את היפייפיה האיטלקית ב – 8.4 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. מדובר במנוע חזק, בעל רצועת כוח רחבה, שעשוי לספק רגעים כיפיים לנהיגה. אגב, גרסת מנוע זו החליפה בשנת 2011 גרסת מנוע זהה בנפחה, אך חלשה ב – 15 כ"ס. עד 2014 שווקה בארץ גם אלפא מיטו תלתן ירוק, גרסת הביצועים, גם היא בנפח 1.4 ל' טורבו בנזין, אך מפיקה כ – 170 כ"ס שמריצים את המיטו ב – 7.5 שנ' מ – 0 ל – 100 קמ"ש. גרסת הבסיס משודכת לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים, לעומת גרסת 1.4 ל' שנמכרת בגרסה ידנית ובגרסת רובוטית כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים.

צריכת דלק – אלפא רומיאו מיטו עושה שימוש ביחידות הנעה מאוד מודרניות טכנולוגית, דבר שתורם בין היתר לצריכת דלק נמוכה. גרסת הבסיס בנפח 0.9 ל' צורכת בממוצע כ – 23.8 ל'/ק"מ (צריכה מוצהרת) וצריכה אמיתית של 13.5-14.5 ק"מ/ל בממוצע. בנהיגה רגועה סביר להניח שהיא תהיה חסכונית אף יותר. גרסת 1.4 ל' מספקת נתון זהה של 18.1 ק"מ/ל' בממוצע, גם בתיבת הילוכים ידנית וגם ברובוטית . בעולם האמיתי היא תצרוך כ – 13.5-14.5 ק"מ/ל' בממוצע. בכל גרסאות המנוע ישנה מערכת "עצור-סע".

עיצוב – אין ספק שאת כל הסופרלטיבים שניתן להרעיף על מכוניות אלפא רומיאו, ניתן גם להרעיף על אלפא רומיאו מיטו. מדובר במכונית עם שמשלבת בין יופי איטלקי, ספורטיביות מוחצנת וקורטוב  רטרו. החבילה השלמה בהחלט יפה.

בטיחות – אלפא רומיאו מיטו מקבלת 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של ה – EuroNCAP. יש לה 7 כריות אוויר, ומנגנוני עזר בלימה לרוב, כגון EBD  ו – BAS.

תא נוסעים, תא מטען ואבזור – מרחב הפנים באלפא רומיאו מיטו סביר לקטגוריה, והיא מצליחה להושיב 2 מבוגרים מאחור בצורה מתקבלת על הדעת. תא הנוסעים נראה טוב, עם נגיעות ספורטיביות, אך איכות החומרים מתאימה יותר לדגמי פיאט העממיים ופחות למותג יוקרה כמו אלפא. האבזור הבסיסי לא גבוה כמצופה (לדוגמא, מזגן מכאני ולא בקרת אקלים), והוא כולל  את המערכות הסטנדרטיות.

נוחות והתנהגות נסיעה – ציפינו למושבים נוחים יותר באלפא רומיאו מיטו. בידוד הרעשים לוקה בחסר. הגה כבד ומתלים חזקים, נותנים את התחושה כאילו מדובר במכונית בעלת יכולות ספורטיביות. ע"י הזזת בורר  DNA למצב "דינמיק", תקבלו ביצועי רכב טובים יותר.

רכבים מתחרים – אודי A1, מיני קופר וסיטרואן DS3.

מחיר – החל מ – 115,900 ₪ לגרסה 0.9 ל' טורבו בנזין ועד 154 ש"ח לגרסת 1.4 ל' טורבו בנזין רובוטית.

NUM3
NUM4
פופולארי

    ייעוץ בקניית רכב

    אלבר
    אוויס
    באדגט
    אלדן
    הרץ
    שלמה סיקסט