אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מדריך לקניית רכב משומש

אז זהו, נפלה ההחלטה להחליף את הרכב, או לקנות את הרכב הראשון בחייך, והחלטתם ללכת על רכב משומש. גם רכב משומש נחשב לאחת ההוצאות הכבדות ביותר שנעשה במהלך חיינו, לכן חשוב לנסות ולצמצם עד כמה שניתן את הסיכוי לנפילות.

הקפדה על ביצוע הסעיפים שלהלן, אינה תבטיח לכם חסינות מנפילות, אך בהחלט יכולה לצמצם את הסיכוי לכך:

  1. לוקיישן לפגישה עם מוכר הרכב – הצעד הראשון הוא כמובן להיפגש עם המוכר בביתו או במקום עבודתו, כמובן במידה ולא מדובר בחברות ליסינג או סוחרי רכב. פגישה במקום קבע של המוכר, מוסיפה לאמינותו. מוכר שמודע לעובדה שהקונה מכיר את מקום מגוריו או עבודתו, ייזהר שבעתיים לפני שימכור לכם סיפורים.
  2. מתי ביממה – עדיף תמיד באור יום בכדי לראות את הרכב טוב יותר. עדיף לצרף חבר שמבין ברכבים.
  3. בדיקת רישיון הרכב – לאחר ההתרשמות הכללית מהרכב, בקשו את רישיון הנהיגה מהמוכר. ראשית, בדקו האם המוכר הוא בעל הרכב. במידה ולא, בקשו לראות ייפוי כוח. במידה והוא אינו מגיש לכם ייפוי כוח, בקשו לדבר עם בעל הרכב. בכל מקרה, בסיטואציה כזו, הדליקו בראשכם נורה אדומה, כי ייתכן ועומד מולכם סוחר מכוניות לא מורשה.

בדיקות נוספות ברישיון הרכב:

  • בדקו האם מס' השילדה ומס' המנוע ברכב, תואמים את המספרים ברישיון.
  • בדקו ברישיון את נפח המנוע, שנת הייצור ומס' הבעלים ברישיון, והשווה עם המידע שקיבלת מהמוכר. בכדי להבין את הרשום ברישיון בסעיף מס' בעלים, הוסף בעלים 1 לכל מס' שישנו ברישיון. לדוגמא, אם רשום ליד הסעיף מס' בעלים 01, משמעות הדבר שהמוכר הוא יד 2, אם רשום שמס' הבעלים הוא 02, אזי הרכב מיד שלישית. טכל הלאה.
  • בדקו את תאריך בעלות הרכב. לעיתים ניתן להיתקל ברכב שנמכר לפני זמן קצר. כאשר אתם נתקלים ברכב שכזה, יש לצלצל בפעמוני האזקעה ולנסות להבין מהמוכר מדוע הרכב כבר עומד למכירה, בזמן שרק לפני זמן קצר הוא נקנה.
  • בדקו האם כל התוספות שאמורות להיות ברכב, לדברי המוכר, כגון כריות אוויר, ABS, וו גרירה וכדומה, אכן רשומים ברישיון הרכב.
  • בדקו מתי הרכב עבר טסט. במידה ותאריך הטסט מאוד קרוב ליום שאתם בודקים את הרכב, יש להניח כי מדובר בסוחר רכב. במידה ותאריך הטסט מתקרב ליום בדיקת הרכב (כלומר יגיע בקרוב), קחו את עלות האגרה והתיקונים, וגרעו זאת מהמחיר שהמוכר מבקש.
  • אם יש לכם ספקות לגבי מקוריות הרכב, פנו לבדיקה נוספת למשרד הרישוי.

    מעוניין לרכוש רכב?

    השאר פרטים ונחזור אליך מיד עם הצעת שלא תוכל לסרב לה

    1. ספר טיפולים – בקשו לראות את ספר הטיפולים של הרכב, בו אמורים להיות מתועדים כל הטיפולים שהרכב עבר. במידה ואין ספר טיפולים, צרו קשר עם המוסך האחרון שטיפל ברכב.
    2. בדיקה חיצונית ופנימית של הרכב – נכון שאינכם מומחים גדולים ברכבים, אבל גם כאלה שאינם בקיאים יכולים להתרשם מעט מהרכב במס' בדיקות די פשוטות:
    • בדיקה חיצונית – בדקו סימני חלודה סביב, בדקו סדקים בצבע הרכב, בדקו האם צבע הרכב אחיד. אי אחידות בצבע הרכב יכול להעיד על תיקוני צבע שעשו בעבר לרכב. יש לבדוק מדוע תיקוני צבע נעשו. לא בכל תיקוני צבע יש משמעות גדולה, או השפעה על מחיר הרכב. בדקו האם כל הנורות פועלות, כולל נורות המאותתים.
    • בדיקה פנימית – בדקו את ריפוד המושבים, ריפוד הדלתות וריפוד התקרה. תיקונים בריפוד הגג יכולים להעיד על תיקונים בגג הרכב, דבר שיש צורך לבדוק מדוע קרה. בדקו את שלמותו של הדשבורד, בדקו את תקינותו של לוח המחוונים, האם כל השעונים עובדים כראוי כאשר הרכב מונע.

     

    used car1

     

    1. בדיקת המנוע – שוב, ברור שאינכם מכונאי רכב, אך מבדיקה קצרה ניתן לקבל אינדיקציה רבה על מצבו של הרכב:
    • בקשו להניע את הרכב , ושימו לב האם לרכב היה קשה להתניע, דבר שיכול להעיד על כמה בעיות, בין היתר על מצבר חלש.
    • כבו מוסיקה ונסו להקשיב למנוע, האם המנוע פועל באופן סדיר, האם ישנם רעשים מוזרים מהמנוע, פעילות לא סדירה של המנוע, יכולה להעיד על בעיות רבות.
    • פתחו את מכסה המנוע ונסו לזהות נזילות שמן מוגזמות. לעומת זאת, גם אם תיתקלו במנוע נקי מידי, כאשר המוכר הוא איש פרטי, עליכם לשאול את המוכר מדוע המנוע עבר ניקיון.
    • בדקו את התאריך המוטבע על המצבר. אורך חייהם של המצברים מוגבל ויש לקחת בחשבון הוצאה כזו.
    • צבע שמן המנוע יכול להעיד רבות על מצבו של הרכב ומתי נעשו טיפולים לאחרונה. צבע שמן שחור שרוף מעיד על כך שטיפול תקופתי לא נעשה הרבה זמן. כמו כן, חפשו עדות לבועות לבנות בשמן, דבר שיכול להעיד על שיפוץ מתקרב לראש מנוע.

     

    בכל מקרה, חשוב לזכור שכל הטיפים שנכתבו בפרק זה, אינם חלופה לבדיקה במכון שמתמחה לבדיקת רכבים.

      ייעוץ בקניית רכב