אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

גריטת רכב – כל מה שאתם צריכים לדעת על התהליך

גריטת רכב, היא תהליך די מוכר, אותו מבצעים ברכבים ישנים במיוחד או רכבים שהורדו מהכביש מכל סיבה – או שאין טעם לתקנם בשל המחיר הגבוה של התיקון, רכבים לאחר תאונה קשה שלא ניתן לתקנם או רכבים שהורדו מהכביש בשל השנתון הנמוך שלהם או בשל אי בטיחות. כיום, לאור המחירים האטרקטיביים של רכבי יד שנייה והדילים הרבים של חברות ליסינג שונות, נראה כי כדי להתחדש ברכב חדש, אינכם זקוקים למקדמה גבוה, כך שאם ברשותכם רכב ישן, תוכלו בקלות למכור אותו לגריטה, לקבל עליו כסף ולהתחדש ברכב חדש או יד שנייה.

כיצד עובד תהליך גריטת רכבים?

תהליך גריטת רכבים, אומנם נשמע תהליך מורכב – אך לא כך הדבר. כיום, ישנם מגרשי גרוטאות רבים אשר עובדים באישור משרד התחבורה ומציעים לאנשים בעלי רכבים חדשים את התנאים הטובים ביותר למסירת הרכב לגריטה. למעשה, חברות אלה רוכשות את הרכב ומשלמות עבורו לפי מחיר מחירון שנקבע על ידי משרד התחבורה או לפי מצב הרכב. חברות אלה שולחות גרר לגרור את הרכב ומבצעות את כל התהליך הבירוקרטי כדי להעביר את הרכב על שמם בצורה חוקית. לאחר תהליך רכישת הרכב וגרירתו למגרש, החברה מבצעת פירוק מקצועי לרכב בצורה הזאת – את החלקים התקינים שניתן לבצע בהם שימוש חוזר – החברה מוכרת  לחלקי חילוף למוסכים שונים על מנת שיבצעו בהם שימוש לתיקון רכבים אחרים ואת יתר הפסולת החברה מעבירה למחזור.

גריטת מכוניות

גריטת מכוניות

לדוגמא – את הברזל היא מעבירה למחזור ברזל ואת הפלסטיק למחזור פלסטיק. למעשה, יוצא מצב שכולם יוצרים נשכרים – אתם קיבלתם תשלום הוגן בגין רכב שגם ככה אינו ניתן לשימוש, תרמתם לשמירה על איכות הסביבה בכך שרכב עומד מזהם את הסביבה ואת חלקיו מעבירים למחזור, וגם החברה הרוויחה ממכירת חלקי החילוף ומכירת הפסולת למחזור.

כיצד תוכלו למצוא חברה אמינה המבצעת גריטת רכבים?

בחירת חברה מקצועית ואמינה שמבצעת את גריטת רכבים, היא לא עניין של מה בכך, שהרי קיימים חאפרים שונים בשוק שלעיתים יכולים להיות לא הוגנים. לכן, חשוב לבדוק כי החברה אכן עובדת עם רישיון שניתן לה ממשרד התחבורה לעסק בתחום וגם חברה שתעניק לכם תשלום הוגן בגין הרכב שמועמד לגריטה. על מנת למצוא חברה שכזאת, תוכלו להיעזר בשתי דרכים:

הדרך הראשונה היא – תוכלו להיעזר ברשת האינטרנט במנוע החיפוש הידידותי של גוגל, כך שדי בהקשת צמד מילים במנוע החיפוש ותוכלו לקבל מגוון רב של תוצאות באזור מגוריכם, או להיעזר בפורטלים שונים המציעים את חברות אלו כמו – אתר 144 המוכר.

הדרך השנייה היא – לרוב, חברות אלו מפרסמות פליירים או מדבקות על גבי רכבים שונים העומדים בצידי הדרך, הן משאירות פרטי התקשרות על גבי הפלייר, כך שתוכלו ליצור קשר ולבקש פרטים נוספים.

    ייעוץ בקניית רכב