אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

מאזדה CX-5 – הכרזה על הדור השני

מאת דורון כהן

היצרנית היפנית מאזדה הכריזה על דגם חדש ל- CX-5, רכב הפנאי המבוקש.

הדור הראשון של המאזדה CX-5  הוצג בשנת -2011. יש להקדים ולומר שטרם נקבעו מועדים מדויקים להבאתו ושיווקו של הרכב בארץ, מכיוון שהדגם החדש יוצג בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה מאד. מיבואנית מאזדה, חברת דלק מוטורס נמסר כי הסיכויים גדולים שתחילת השיווק בארץ תחל בחודש אוגוסט הקרוב.

Mazda-CX5-2017

עיצוב

עיצובו של ה-CX-5 דומה מאוד לזה של אחיו הגדול, CX-9, שהוצג לפני שנה בדיוק, ואינו מיובא ארצה. חזית הרכב ובעיקר אזור הפנסים הפנסים עוצבו מחדש, והפגוש הקדמי מתוכנן, כך מאזדה, כדי שיהיה בטיחותי יותר להולכי רגל. ההופעה של הרכב בולטת וכוללת משטחים קעורים וחלק אחורי עשיר במרכיבי עיצוב רבים.

Mazda-CX5-2017.1

סביבת הנהג

גם סביבת הנהג חדשה, וכוללת עיצוב מעודכן לגלגל ההגה לסיפון המחוונים (דשבורד), הגבהה של הקונסולה המרכזית ובסיס בורר ההילוכים ב-6 ס"מ.

המושבים חדשים, לרבות משענות ראש משופרות, וקצף חדש לספיגה יעילה יותר של "הצלפת שוט". חידושים נוספים:: בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור ומערכת שמע חדשה (של Bose) עם 10 רמקולים. תא המטען גדל מ-500 ל-505 ליטר.

מאזדה טרם פרסמה את מידותיו של ה-CX5 החדש. עם זאת החברה מדגישה כי מרווחי הסרנים (קדמי ואחורי) הורחבו ב-1 ס"מ וכי מרכז הכובד נמוך יותר.

מאזדה מציינת כי המרכב חוזק בשיעור ניכר, וכי בידוד הרעשים שופר בשיעור של 1.3 דציבלים במהירות של 100 קמ"ש. שדה הראייה שופר תודות להזזת קורות A לאחור ב-3.5 ס"מ, והקטנת מראות הצד אמורה למקסם זאת. הראות לאחור שופרה אף היא באמצעות הנמכת קו החלון.

Mazda-CX5-2017.2

מנוע ובטיחות

מערכות ההנעה יכללו את מנועי הבנזין והדיזל (2.0-2.5 ליטר) והתיבות (ידנית או אוטומטית, 6 הילוכים) וללא שינוי. אין חידושים גם במערכות הבטיחות. גם הדגם הפורש משווק עם מערכות בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים – ובשווקים מסוימים בעולם גם עם בקרת שיוט אדפטיבית.

מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר כי הדגם החדש של ה-CX5 אמור להגיע לישראל במהלך אוגוסט 2017.

טרם נמסרו מחירים.

    ייעוץ בקניית רכב