אוטולי - חוות דעת לרכב שלך
האתר שמביא לכם חוות דעת על הרכב הבא שלך - כאן תמצאו את כל המידע שחשוב לקניית הרכב הבא שלכם!

יונדאי מציגה טנדר קונספט בתערוכת דטרויט

יונדאי מוטורס, יצרן הרכב בעל שיעור ההתרחבות הגדול בעולם, הציג שני דגמים ששווה להזכיר אותם, בתערוכת הרכב הבינלאומית בדטרויט – יונדאי סונטה פלאג-אין (Plug-in) ויונדאי סנטה קרוז. עוד נחזור לסנטה קרוז בהמשך.

יונדאי סונטה פלאג אין

יונדאי סונטה ההיברידית מציגה יכולות גבוהות יחסית של מנוע החשמל. היא יודעת לנסוע כ – 35.4 ק"מ רק בעזרת המנוע החשמלי, ויכולה להטעין את הסוללה בזמן קצר ביותר של שעתיים וחצי בלבד. הסונטה ההיברידית תיוצר במפעל החברה באסאן שבדרום קוריאה, ובהמשך השנה תחל מכירתה במס' שווקים בעולם (כנראה של בארץ).

hyundai-sonata1

    מעוניין לרכוש רכב?

    השאר פרטים ונחזור אליך מיד עם הצעת שלא תוכל לסרב לה

     

    למרות שמדובר בקפיצת מדרגה טכנולוגית ליצרן הדרום קוריאני, יונדאי סונטה היברידית פלאג-אין תהיה דומה כמעט בכל לסונטה ההיברידית, למעט העובדה שהיא תצוייד בסוללת ליתיום פולימר שחזקה פי 5 מזו שנמצאת בדגם ההיברידי הרגיל.

     

    מעבר לכך, הסונטה מקבלת מנוע בנזין GDI בנפח של 2.0 ל' שמפיק 154 כ"ס, ואליו מצטרף מנוע חשמלי שמפיק כ – 50 קילווואט (67 כ"ס). 2 המנועים יחדיו מספקים כ – 202 כ"ס. יחידת המנוע הזו משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעל 6 יחסי העברה.

    hyundai-sonata2

     

    ומה תהיה צריכת הדלק? בנסיעה רגילה שמשלבת כבישים עירוניים ובינעירוניים, השילוב של שני המנועים יספק צריכת דלק ממוצעת של 17 ק"מ/ל'.

    יונדאי סנטה קרוז

    רבות סופר בעיתונות הרכב העולמית, שהדרום קוריאניים שוקדים על תכנון טנדר חדש (עד כה, יונדאי לא ייצרה טנדר, ולא, ה – H1 וה – H100 הם לא טנדרים, אלא מכוניות מסחריות), כחלק מתכנית האב להשתלטותם הגלובאלית. אז ביונדאי מנצלים את תערוכת המכוניות הבינלאומית של דטרויט שנפתחה ב – 12 לינואר, בכדי להציג את דגם הקונספט של הטנדר החדש. מעבר לעובדה שמדובר בתערוכת הרכב הראשונה בשנה, ביונדאי בכוונה תחילה להציג את הטנדר החדש על אדמת ארה"ב, שאליה הם מייעדים יותר מכל את הטנדר.

     

    hyundai-santa-cruz3

     

    כפי שניתן לראות בתמונות, יונדאי סנטה קרוז מקבל מראה מאוד ייחודי. לא מדובר בטנדר עבודה גס כמו דודג' ראם, פורד F-150 ודומיהם, אלא מדובר בטנדרון עירוני מלוקק. ביונדאי מכוונים בעיקר לצעירי אמריקה, שמושפעים בימים אלה מאופנה החדשה שביונדאי מכנים "העיר המודרנית", העיר הצפופה והמזוהמת. הקוריאנים סבורים שהשילוב בין טנדרים (האהובים מאוד באמריקה) לבין העלייה במודעות הסביבתית, יוצר קרקע פורייה לטנדר כמו הסנטה קרוז.

     

    hyundai-santa-cruz4

     

    נכון לעכשיו, היונדאי סנטה קרוז ישודך כנראה למנוע טורבו דיזל חזק בנפח 2.0 ל' המפיק 190 כ"ס, ויהיה בעל הנעה כפולה קבועה. הוא יהיה בעל 4 דל' ו – 5 מושבים. טביעת הרגל שלו תהיה נמוכה, מימדיו צנועים וקומפקטיים, בדומה לג'יפון עירוני (עם הבונוס של ארגז מאחור) דבר שיקל על התנועה בג'ונגל העירוני.

     

      ייעוץ בקניית רכב